Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Investigador |
|
AR1 |
Consolidar els coneixements assolits en estudis previs i afegir una branca potenciadora i especialitzadora vers el món de la recerca. |
|
AR2 |
Aprofundir en els coneixements d'enginyeria termodinàmica de fluids i la seva aplicació científica. |
|
AR3 |
Conèixer l'hetereogeneitat de problemàtiques que poden sorgir des de la base de la multidisciplinarietat d'àmbits on es desenvolupa la recerca. |
|
AR4 |
Saber treballar amb seguretat al laboratori. |
|
AR5 |
Saber utilitzar els Programes de Simulació especiífics per a càlculs de propietats termofísiques i temodinàmiques. |
|
AR6 |
Conèixer la normativa sobre enmagatzematge de productes perillosos. |
|
AR7 |
Saber dissenyar modificacions en els muntatges dels aparells per aconseguir medicions més ràpides i més fiables. |
|
AR8 |
Saber els mètodes i programes de càlcul específics per a cada instrumentació experimental. |
|
AR9 |
Conèixer els equips comercials i nous. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel.lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria). |
Objetivos |
Competencias |
Conocer distintas técnicas y metodologías de trabajo existentes para la determinación experimental de las propiedades termodinámicas de fluidos |
AR1 AR2 AR3 AR8 AR9
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC4
|
Aprender el trabajo de laboratorio por medio de las Buenas Prácticas de Laboratorio |
AR1 AR4 AR6
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC7 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC6
|
Aprender a utilizar diversas técnicas experimentales para la determinación de propiedades termodinámicas de fluidos puros y mezclas |
AR1 AR2 AR3 AR4 AR6 AR7 AR8 AR9
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC11 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC5
|
Aprender distintas herramientas para el correcto tratamiento de los datos experimentales obtenidos en un laboratorio de medida de propiedades termodinámicas |
AR1 AR2 AR5 AR8
|
BC2 BC4 BC5 BC7 BC8 BC12 BC14 BC15
|
CC2 CC4 CC5
|
|
descripción |
Actividades introductorias |
Actividades dirigidas a tomar contacto y recoger información de los alumnos y presentación de la asignatura. |
Sesión magistral |
Exposición de los contenidos de la asignatura |
Prácticas en laboratorios |
Aplicar, a nivel práctico, la teoría de un ámbito de conocimiento en un contexto determinado. Ejercicios prácticos a través de los diferentes laboratorios. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulación, análisis, resolución y debate de un problema o ejercicio, relacionado con la temática de la asignatura.
|
Resolución de problemas/ejercicios |
Formulación, análisis, resolución y debate de un problema o ejercicio, relacionado con la temática de la asignatura, por parte del alumno.
|
Trabajos |
Informe de prácticas |
Atención personalizada |
|
Básica |
|
K.N. Marsh, P.A.G. O’Hare. “Solution Calorimetry. Experimental Thermodynamics volume IV”. Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1994.
A.R.H. Goodwin, K.N. Marsh, W.A. Wakeham. “Measurement of Thermodynamic Properties of Single Phases. Experimental Thermodynamics volume VI”. Elsevier Amsterdam, 2003.
R.D. Weir, T.W. de Loos. “Measurement of Thermodynamic Properties of Multiple Phases. Experimental Thermodynamics volume VII”. Elsevier Amsterdam, 2005.
European cooperation for Accreditation, EA-3/02, “The Expression of Uncertainty in Quantitative Testing”.
Diverses articles científics |
Complementária |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
PROPIEDADES DE TRANSPORTE/20645217 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |