Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
|
BP2 |
B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant. |
|
BP3 |
B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment |
|
BP4 |
B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
|
BP5 |
B2.3. Motivar i transmetre entusiasme als altres |
|
BP6 |
B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BP8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BP9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
|
BP10 |
B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris. |
|
BP11 |
B5.3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en un context d'investigació i innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Aquest curs pretén millorar les competències claus que es necessiten per al reexit desenvolupament de projectes de recerca. Introduïm i apliquem conceptes útils per a definir objectius de recerca, per a planificar un projecte de recerca o de tesis, per a estrucutrar i escriure una tesis, així com per a comunicar el treball verbalment (en presentacions formals) i per via escrita (en articles especialitzats o informes). S'encoratja els estudiants a participar activament a classe, per exemple a través de mini-debats. Els deures es desenvolupen al voltant dels diferents estadis del projecte de recerca de l'estudiant, escollit pel propi estudiant al començament del curs. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP9 BP10 BP11
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1. Objectius de recerca i planificació de projectes. |
|
2. Revisant la literatura especialitzada. |
|
3. Escriptura d'articles i tesis. |
|
4. Preparació i execució de presentacions orals |
|
5. Ajuntant-ho tot. |
Questions ètiques.
Propietat intel·lectual.
Gestionant el meu pla. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Debats |
|
4 |
6 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
21 |
21 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
10 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0.5 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Objectius del curs. Afers organitzatius del curs. |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals. Exposició de coneixements teòrics i consells pràctics. |
Debats |
S'estructuraran debats en grups sobre temes concrets, per exemple sobre casos de conflicte hipotètics. |
Resolució de problemes, exercicis |
L'estudiant desenvoluparà exercicis sobre el projecte de recerca escollit. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran presentacions orals sobre el seu projecte de recerca. En capacitat d'audiència, també aportaran el seu consell als altres estudiants sobre les seves presentacions orals. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà seguint un horari comunicat al començament del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Dos o més grups defensaran punts de vista contraposats sobre diferents temes, per exemple, sobre com gestionar condicions d'ambient de treball o de recursos difícils, o sobre dilemes ètics. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
Solucions als lliurables corresponents a cadascuna de les classes magistrals. |
60% |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran exposicions orals dels seus projectes, posant en pràctica les metodologies explicades a classe. En alguns cassos, també rebran consells dels altres estudiants, que faran d'audiència. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Proves tipus test sobre coneixements teòrics. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Michael Alley, Craft of Scientific Presentations, 1a, Springer, 2002
Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3a, Springer, 1996
Alon U., “How to give a good talk”, Molecular Cell, 36, pp. 165-7, 2009
Hengl, T. and Gould, M., “Rules of thumb for writing research articles”, , 2002
Francis L. Macrina, Scientific Integrity: Text and Cases in Responsible Conduct of Research, ASM Press, 3rd edition, 2005
Alon U., “How To Choose a Good Scientific Problem”, Molecular Cell , 35, MOLCEL 3237, 2009
W. Strunk Jr. and E.B. White, The Elements of Style, Longman, 4th edition, 1999
R. K. Van Wagenen, Writing a Thesis. Substance and Style, Prentice Hall (Englewood Cliffs), 1991
Weinberg S., “Four Golden Lessons”, Nature 426: 389, 2003
Woodford F.P. , “Sounder Thinking Through Clearer Writing” , Science 156 (3776): 743-745, 1967
|
Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3rd edition, Springer, 1996. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/20675301 | SEMINARIS MULTIDISCIPLINARIS/20675206 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|