Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP3 |
A1.3 Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. (G6) |
|
AP4 |
A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
|
AP6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal·lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
|
AP7 |
A2.3 Dirigir i gestionar tècnica i econòmicament projectes, instal·lacions, plantes, empreses i centres tecnològics en l'àmbit de l'enginyeria química i els sectors industrials relacionats. (G3) |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
|
AP10 |
A3.3 Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
|
AP11 |
A3.4 Tenir habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) |
|
AP12 |
A3.5 Dirigir i supervisar tot tipus d'instal·lacions, processos, sistemes i serveis de les diferents àrees industrials relacionades amb l'enginyeria química (I5) |
|
AP13 |
A3.6 Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal·lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
|
AP19 |
A5.1 Realització, presentació i defensa, una vegada obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant un tribunal universitari, consistent en un projecte integral d'Enginyeria Química de naturalesa professional en el qual se sintetitzin les competències adquirides en els ensenyaments. (TFM1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP5 |
B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Diseño de procesos
Conoce y domina el diseño de procesos industriales en el ámbito de la industria química y afines, mediante la aplicación de modelos teóricos de diseño y optimización.
|
AP1 AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3
|
Diseño de producto
Domina el diseño de producto industrial teniendo en cuenta todos los parámetros de obligado cumplimiento del producto final, utilizando metodologías de diseño y optimización multiparamétrica. |
AP1 AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13 AP19
|
BP1
|
CC1 CC2 CC3
|
Otros asuntos |
|
|
CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Diseño de procesos
|
Introducción.
Simulación modular secuencial.
Simulación modular simultánea.
Simulación basada en ecuaciones.
Grados de libertad y variables de diseño en un diagrama de flujo.
|
Diseño de producto
|
Introducción al diseño de producto.
Métricas de evaluación de la calidad del producto (ambientales, calidad, seguridad, coste…).
Herramientas de soporte a la toma de decisiones en el diseño de producto
Análisis de sensibilidad.
Optimización multiobjetivo.
Implicaciones del diseño de producto en la cadena de suministro. |
Otros asuntos
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
20 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
15 |
16 |
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Principis generals comuns al disseny de processos i productes |
Sessió Magistral |
Explicació de contiguts de l'assignatura basada en exemples. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Desenvolupament d'un projecte |
Resolució de problemes, exercicis |
Resoluió de problemes a mà |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Descripció |
Seguiment personalitzat del projecte a desenvolupar durant l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Desenvolupament d'un projecte i exercicis |
50% |
Altres |
Examen individual (nota mínima per promitjar de 3.5) |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Product and Process Design Principles: Synthesis, Analysis, and Evaluation
Warren D. Seider, J. D. Seader, Daniel R. Lewin
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|