Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP2 |
A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
|
AP3 |
A1.3 Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. (G6) |
|
AP6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal·lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
|
AP13 |
A3.6 Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal·lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP5 |
B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
|
BP6 |
B5.1 Realitzar la recerca apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. (G4) |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objetivos |
Competencias |
Determina la tecnología de membranas para utilizar según las especies a separar.
Establece el rango adecuado de las condiciones de funcionamiento para cada proceso y problema de separación.
Selecciona el material, estructura y configuración adecuados de la membrana de acuerdo a los compuestos involucrados.
Conecta el tipo de módulo con la aplicación y el material de la membrana.
Elige las condiciones óptimas para la producción de la membrana relacionados con la aplicación final.
Diseña materiales a utilizar en la producción de membranas con propiedades específicas.
|
AP1 AP2 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1 BP5 BP6
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
tema |
Subtema |
Definicions. Mecanismes. Configuracions i mòduls. Microfiltració (MF), ultrafiltració (UF), nanofiltració (NF). Osmosi inversa (RO). Diàlisi. Electrodiàlisi. Pervaporació. Permeació de gasos. Integració amb altres processos. Síntesi i fabricació de membranes.
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
20 |
31 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Descripció del curs i definicions bàsiques |
Pràctiques a laboratoris |
Laboratori bàsic de tecnologia de membranes |
Sessió Magistral |
Classes magistrals descriptives |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
resolució d'exercisis a l'aula i/o casos |
Atenció personalitzada |
|
|
descripción |
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
|
|
descripción |
Peso |
Proves mixtes |
Ressolució d'exercisis a classe
Presentacions /exposicions
Pràctiques de laboratori
Proves presencials individuals |
25%
25%
25%
25%
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, 2nd Ed, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1997.
|
|
Complementària |
R.W. Baker, Membrane technology and applications, 2004, John Wiley & Sons, Chichester
E.J. Hoffman, Membrane separations technology : single-stage, multistage, and differential permeation, 2000, Gulf Professional Pub., Boston
R. Rautenbach, R. Albrecht, Membrane processes, 1989, Wiley, New York,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|