DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20685301
Ensenyament
Enginyeria Química (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Treball fi de màster Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Prerequisits No es podrà superar l'assignatura Treball de Fi de Màster si anteriorment no s'ha superat la resta dels crèdits del pla d'estudis.
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
STÜBER ., FRANK ERICH
Adreça electrònica ricard.garcia@urv.cat
jaume.giralt@urv.cat
ildefonso.cuesta@urv.cat
afabrega@urv.cat
dieter.boer@urv.cat
frankerich.stuber@urv.cat
allan.mackie@urv.cat
marta.giamberini@urv.cat
lluis.masip@urv.cat
Professors/es
GARCIA VALLS, RICARD
GIRALT MARCÉ, JAUME
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
FABREGAT LLANGOSTERA, AZAEL
BOER ., DIETER-THOMAS
STÜBER ., FRANK ERICH
MACKIE ., ALLAN DONALD
GIAMBERINI ., MARTA
MASIP VERNIS, LLUIS
Web
Descripció general i informació rellevant Desenvolupament d'un Projecte Innovador d'Enginyeria, entès com un treball tècnic del tipus del que pugui realitzar un enginyer en l'exercici de la seva professió. Aquests treballs tècnics poden ser el disseny, càlcul, muntatge, operació i manteniment d'equips o plantes de procés, o bé el desenvolupament d'estudis relatius a aquests, que versin sobre aspectes tècnics, econòmics, o sobre altres camps propis de l'enginyeria de procés. L'objectiu es sintetitzar i integrar les competències adquirides a l'ensenyament de Màster.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria.
  AP19 A5.1 Realització, presentació i defensa, una vegada obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant un tribunal universitari, consistent en un projecte integral d'Enginyeria Química de naturalesa professional en el qual se sintetitzin les competències adquirides en els ensenyaments. (TFM1)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9).
  BP2 B1.2 Adaptar-se als canvis, sent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. (G10)
  BP4 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Realització, presentació i defensa, una vegada obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant un tribunal universitari, consistent en un projecte integral d'Enginyeria Química de naturalesa professional en el qual se sintetitzin les competències adquirides en els ensenyaments. (TFM1) AP1
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació en un projecte integrador. Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original. AP19
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Usa un llenguatge apropiat a la situació BP1
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes. BP2
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup Col•labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits BP4
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col•laboratiu... CC2
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa CC4
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics CC5
Identifica necessitats de formació Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral CC6

Procediments de selecció
Procediments

Generalment, el responsable del màster i/o de la assignatura TFM publicarà (i actualitzarà), a més tardar, a l'inici del primer quadrimestre una llista de temes de TFM als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada.

El responsable del màster i/o de la assignatura TFM comunicarà als alumnes l'assignació corresponent.

L'alumne pot propossar també al coordinador de màster un tema de TFM amb empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció, proposta de tutor extern (amb les seves coordenades) i abast del projecte. Aquesta petició serà avaluada pel coordinador de màster.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 6 0 6
 
Selecció/assignació del treball de fi de Màster 6 0 6
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 18 0 18
Elaboració del treball de fi de màster 330 0 330
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 15 0 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Selecció/assignació del treball de fi de Màster L'alumne pot propossar al coordinador tema de TFM amb empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció, proposta de tutor extern (amb les seves coordenades) i abast del projecte.

Aquesta petició serà avaluada per el responsable de TFM.

Cas que l'alumne no propossi tema, el responsable del TFM publicarà, a més tardar, a l'inici del primer quadrimestre una llista de temes de TFM als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada (descrita en les normes, incloses al Moodle de TFM).
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball.
Elaboració del treball de fi de màster Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). El coordinador de TFM convocarà/contactarà als estudiants i Professors tutors de TFM a l'inici del quadrimestre. El seguiment general s'efectuarà en aquestes reunions/contactes. El seguiment específic l'efectuarà el Professor tutor corresponent al llarg de tot el quadrimestre.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster Avaluació de l'informe escrit del TFM 60 %
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Avaluació de la defensa oral del TFM 40 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Haber aprobado todas las asignatras del máster antes de la defensa del TFM
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent