Tema |
Subtema |
1 L’acció educativa en l’àmbit escolar. |
Psicologia de la Instrucció / Psicologia de l'Educació / Psicopedagogia.Objecte d'estudi de la Psicologia de la Instrucció.Continguts de la Psicologia de la Instrucció.La visió constructivista sociocultural de l’ensenyament i l’aprenentatge. |
2. Factors psicològics de l'alumne implicats en l'aprenentatge escolar. |
Els components cognitius de l'aprenentatge. Els components motivacionals, afectius i relacionals en l'aprenentatge escolar, i la influència educativa |
3. Factors relacionals i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar. |
Interacció entre professorat i alumnat i mecanismes d'influència educativa. El traspàs del control del professorat a l’alumnat. La construcció de sistemes de significats compartits.
Interacció entre alumnes i organització social de les activitats escolars. Col·laborar entre iguals per aprendre. Mecanismes psicològics i factors moduladors de la construcció de coneixement en col·laboració. |
4. Els continguts d'aprenentatge. |
Tipus de continguts. L’ensenyament i l’aprenentatge de conceptes, procediments, i d’actituds i valors. Característiques comunes i diferencials de l’ensenyament i l’aprenentatge dels diferents tipus de continguts. La relació entre aprenentatge de continguts i el desenvolupament i adquisició de competències. |
Descripció |
Com conseqüència de l' extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. No té classe presencial. A l'aula virtual del moodle l'alumnat podrà consultar més informació de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La forma d'avaluació serà a partir d'una prova escrita. La forma d'avaluació serà a partir d'una prova escrita. --> |
Bàsica |
Coll, C; Palacios, J; Marchesi, A., Desarrollo Psicológico y educación, II. Psicología de la Educación, 2001, Alianza. Madrid
Coll, C (i altres), El constructivismo en el aula., 1993, Graó. Barcelona
Coll, C. (i altres), Psicología de la Instrucción., 1996, Ediuoc. Barcelona
Coll, C., Psicología de la Instrucción. La enseñanza y el aprendizaje en la educación secundaria., 1999, Ice UB. Barcelona
Monereo, C; Sole, I., El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista., 1996, Alianza. Madrid
Pozo, J.I., Aprendices y maestros, 1996, Alianza. Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|