Tema |
Subtema |
- Les diferències individuals i l'atenció a la diversitat en l'aprenentatge escolar. |
- Aspectes de la diversitat en les condicions personals de l'alumnat.
- Naturalesa i àmbits de la diversitat de l'alumnat.
- Estratègies bàsiques en la resposta educativa a la diversitat. |
- L'adequació curricular com a resposta a les necessitats educatives especials. |
- L'atenció a la diversitat en els documents curriculars.
-Les modificacions del currículum:
. Tipus de modificacions
. Procediments de sol·licitud
. Professionals que hi intervenen
. Avaluació i modificacions
- L'adequació curricular i la programació d'aula. |
- Els temes prioritaris en l'atenció a la diversitat. |
Sobre l'atenció a la diversitat
- i l'assoliment dels aprenentatges instrumentals bàsics a l'educació primària.
- i el trànsit de l'educació primària a l'educació secundària obligatòria.
- i el perfil i composició de l'alumnat en els centres educatius al termini de l'ESO.
|
- Els recursos materials |
- Els recursos proposats materials que s'utlitzen per realitzar les aci |
|
Aspectes de la diversitat en les condicions personals de l'alumnat. alumnes de NEE
- Naturalesa i àmbits de la diversitat de l'alumnat.
- Estratègies bàsiques en la resposta educativa a la diversitat. |
Descripció |
Els alumnes tracten temàtiques diferents en aquests apartats, és per això que es considera adequada una atenció personalitzada, ja que s'adequarà més als seus interessos. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona quinzena de setembre s´ha de pactar amb la professora el treball a realitzar i del que la professora ha de fer el seguiment al llarg del curs. |
Bàsica |
Méndez, L.; Moreno, R.; Pérez, C.R., Adaptaciones curriculares en educación infantil, 2001, Madrid: Narcea
Departament d'Ensenyament, Atenció a la diversitat a l'ESO: 50 idees per a l'acció., 1996, Generalitat de Catalunya
Pujolàs, P., Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d'aprenentatge cooperatiu a l'aula., 2003, Vic: Eumo
O'Brien, T.; Guiney, D., Atención a la diversidad en la enseñanza y el aprendizaje., 2003, Madrid: Alianza
Pujolàs, P., Atención a la diversidad y aprendizaje cooperativo en la educación obligatoria., 2001, Málaga: Aljibe
Aldámiz-Echevarría, M.M.; Alsinet, J.; Bassedas, E.; Giné, N.; Masalles, J.; Masip, M.; Notó, C.; Or, Com ens ho fem ? Propostes per educar en la diversitat., 2000, Barcelona: Graó
Onrubia, J. (coord.), Criterios psicopedagógicos y recursos para atender la diversidad en secundaria., 2004, Barcelona: Graó
Departament d'Ensenyament, Criteris psicopedagògics per a l'atenció a la diversitat., 1998, Generalitat de Catalunya
Jiménez, P.; Vila, M., De educación especial a educación en la diversidad., 1999, Málaga: Aljibe
Oliver, M.C., Estrategias didácticas y organizativas ante la diversidad. Dilemas del profesorado., 2003, Barcelona: Octaedro_EUB
Montón, Mª. J., La integración del alumnado inmigrante en el centro escolar., 2003, Barcelona: Graó
Unamuno, V., Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Hacia una educación lingüística crítica., 2003, Barcelona: Graó
Vila, I.; Siqués, C.; Roig, T., Llengua, escola i immigració: un debat obert., 2006, Barcelona: Graó
Departament d'Ensenyament, Modificacions i adaptacions del currículum, 1999, Generalitat de Catalunya
Puigdellívol, I., Programación de aula y adecuación curricular. El tratamiento de la diversidad., 1993, Barcelona: Graó
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|