DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) ADAPTACIONS CURRICULARS Codi 11172201
Ensenyament
Psicopedagogia (2003)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
PONCE ALIFONSO, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carmen.ponce@urv.cat
Professors/es
PONCE ALIFONSO, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant A l'assignatura es tracten com a eixos fonamentals: les possibilitats dels sistema educatiu davant l'atenció a la diversitat i d'altra banda les necessitats educatives de l'alumnat. L'encaix entre ambdós ha de permetre una resposta educativa diferenciada, per mitjà de les adaptacions curriculars.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, aquesta assignatura es realitza a través de tutoria. Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
- Les diferències individuals i l'atenció a la diversitat en l'aprenentatge escolar. - Aspectes de la diversitat en les condicions personals de l'alumnat.
- Naturalesa i àmbits de la diversitat de l'alumnat.
- Estratègies bàsiques en la resposta educativa a la diversitat.
- L'adequació curricular com a resposta a les necessitats educatives especials. - L'atenció a la diversitat en els documents curriculars.
-Les modificacions del currículum:
. Tipus de modificacions
. Procediments de sol·licitud
. Professionals que hi intervenen
. Avaluació i modificacions
- L'adequació curricular i la programació d'aula.
- Els temes prioritaris en l'atenció a la diversitat. Sobre l'atenció a la diversitat
- i l'assoliment dels aprenentatges instrumentals bàsics a l'educació primària.
- i el trànsit de l'educació primària a l'educació secundària obligatòria.
- i el perfil i composició de l'alumnat en els centres educatius al termini de l'ESO.
- Els recursos materials - Els recursos proposats materials que s'utlitzen per realitzar les aci
Aspectes de la diversitat en les condicions personals de l'alumnat. alumnes de NEE
- Naturalesa i àmbits de la diversitat de l'alumnat.
- Estratègies bàsiques en la resposta educativa a la diversitat.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes tracten temàtiques diferents en aquests apartats, és per això que es considera adequada una atenció personalitzada, ja que s'adequarà més als seus interessos.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona quinzena de setembre s´ha de pactar amb la professora el treball a realitzar i del que la professora ha de fer el seguiment al llarg del curs.


Fonts d'informació
Bàsica Méndez, L.; Moreno, R.; Pérez, C.R., Adaptaciones curriculares en educación infantil, 2001, Madrid: Narcea
Departament d'Ensenyament, Atenció a la diversitat a l'ESO: 50 idees per a l'acció., 1996, Generalitat de Catalunya
Pujolàs, P., Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d'aprenentatge cooperatiu a l'aula., 2003, Vic: Eumo
O'Brien, T.; Guiney, D., Atención a la diversidad en la enseñanza y el aprendizaje., 2003, Madrid: Alianza
Pujolàs, P., Atención a la diversidad y aprendizaje cooperativo en la educación obligatoria., 2001, Málaga: Aljibe
Aldámiz-Echevarría, M.M.; Alsinet, J.; Bassedas, E.; Giné, N.; Masalles, J.; Masip, M.; Notó, C.; Or, Com ens ho fem ? Propostes per educar en la diversitat., 2000, Barcelona: Graó
Onrubia, J. (coord.), Criterios psicopedagógicos y recursos para atender la diversidad en secundaria., 2004, Barcelona: Graó
Departament d'Ensenyament, Criteris psicopedagògics per a l'atenció a la diversitat., 1998, Generalitat de Catalunya
Jiménez, P.; Vila, M., De educación especial a educación en la diversidad., 1999, Málaga: Aljibe
Oliver, M.C., Estrategias didácticas y organizativas ante la diversidad. Dilemas del profesorado., 2003, Barcelona: Octaedro_EUB
Montón, Mª. J., La integración del alumnado inmigrante en el centro escolar., 2003, Barcelona: Graó
Unamuno, V., Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Hacia una educación lingüística crítica., 2003, Barcelona: Graó
Vila, I.; Siqués, C.; Roig, T., Llengua, escola i immigració: un debat obert., 2006, Barcelona: Graó
Departament d'Ensenyament, Modificacions i adaptacions del currículum, 1999, Generalitat de Catalunya
Puigdellívol, I., Programación de aula y adecuación curricular. El tratamiento de la diversidad., 1993, Barcelona: Graó

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent