Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Conèixer les bases biològiques de la conducta normal i patològica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la neuropsicologia: història, mètodes i tècniques |
|
Tema 2. Neuroanatomia funcional elemental |
|
Tema 3. Neuropsicologia de la memòria |
|
Tema 4. Neuropsicologia del llenguatge |
|
Tema 5. Neuropsicologia de la funció gnòsica i les pràxies |
|
Tema 6. Neuropsicologia de l'atenció i les funcions executives |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15.5 |
23.25 |
38.75 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques clíniques |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari teòric del curs |
Seminaris |
Revisió/ampliació de manera crítica d'alguns aspectes del temari per part del professor i dels alumnes de manera activa |
Pràctiques clíniques |
Presentació i aplicació de proves d'avaluació neuropsicològiques |
Atenció personalitzada |
Atenció dels alumnes en les hores de tutories del professor |
Descripció |
Atenció dels alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Participació en els seminaris i exposicions orals |
20 |
Pràctiques clíniques |
|
Participació activa a classe i entrega dossier |
20 |
Proves mixtes |
|
Avaluació dels continguts teòrico-pràctics |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per les característiques de la matèria no hi haurà una recuperació de la part pràctica (seminaris-exposició, pràctiques-entrega dossier). D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Junqué, C., Barroso, J., Manual de Neuropsicología, , 2009
Tirapu-Ustárroz, J., Ríos-Lago, M., Maestú, F., Manual de Neuropsicología, 2a Edición, 2011
|
|
Complementària |
Ardila, A., Rosselli, M., Neuropsicología clínica, , 2007
Mariën, P., Abutalebi, J., Neuropsychological Research. A Review, , 2008
Perea, M.V., Ardila, A., Síndromes neuropsicológicos, , 2005
Artigas-Pallarés, J., Narbona, J., Trastornos del neurodesarrollo, , 2011
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA I/11204005 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA II/11204104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|