Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A2 |
Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer la perspectiva psicològica en l’estudi del llenguatge i el pensament humà.
Entendre quins són els problemes teòrics més rellevants i les solucions proposades.
| | A2 |
Familiaritzar-se amb els principals descobriments de la investigació en aquests camps i adquirir una visió integrada dels mateixos.
Establir les relacions entre pensament i llenguatge.
Establir les relacions que hi ha entre processos psicològics bàsics i el pensament i el llenguatge.
| | A5 |
Conèixer quins són els procediments d’investigació que permeten a la psicologia abordar preguntes que es plantegen sobre el pensament, i sobre la facultat del llenguatge i la seva funció comunicativa.
| | A10 |
Conèixer els àmbits d’aplicació en els que es poden projectar els coneixements en l’estudi del llenguatge i el pensament.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloque 1: El estudio del lenguaje y la comunicación desde una perspectiva psicológica |
Tema 1: Niveles de descripción del comportamiento lingüístico
Tema 2: Funciones del lenguaje: comunicación y representación
Tema 3: Problemas y perspectivas en el estudio de la ontogénesis y filógenesis del lenguaje
|
Bloque 2: Procesos de comprensión y producción del lenguaje en la comunicación |
Tema 4: Procesos de comprensión del lenguaje
Tema 5: Procesos de producción del lenguaje
Tema 6: Procesamiento del discurso
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Seminaris |
|
7 |
13 |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
0 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
1 |
1 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
33 |
37 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la primera sesión de clases teórica y práctica se presentará a los alumnos la asignatura y se les expondrán y explicarán los objetivos, contenidos, metodologías y evaluación que se utilizarán. |
Sessió Magistral |
Las sesiones teóricas consistirán en la exposición, por parte del profesor, de los contenidos incluidos en el programa de la asignatura. En esta exposición se abordarán tanto cuestiones teóricas como estudios de carácter empírico-experimental, en los que los alumnos tendrán que identificar las distintas variables. |
Seminaris |
Parte de estos seminarios se dedicarán a la discusión en grupo de diversas lecturas relacionadas con los contenidos teóricos y experimentales de la asignatura. Los alumnos tendrán que leerse y trabajar dichas lecturas con anterioridad en casa. El profesor entregarán una serie de preguntas de cada lectura que sirvan de guía al trabajo del alumnos y a la discusión en clase. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Las prácticas consistirán en la reproducción de experimentos clásicos realizados en el ámbito de la psicología del lenguaje y la comunicación. Con esta finalidad se utilizarán programas de ordenador que permiten la pasación de experimentos y registro de datos. |
Pràctiques a laboratoris |
Los alumnos tendrán la oportunidad de realizar de forma individual un experimento en el laboratorio sobre algún tema reciente de investigación en el ámbito del lenguaje. |
Atenció personalitzada |
Se ofrecerá al alumno sesiones de tutoría para valorar la marcha de la asignatura y resolver cualquier problema. |
Descripció |
Se ofrecerá al alumno sesiones de tutoría para valorar la marcha de la asignatura y resolver cualquier problema. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Se tendrá en cuenta las respuestas de los alumnos a las preguntas que se elaboren sobre las lecturas que se hayan trabajado en clase. |
20% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Se evaluará mediante preguntas los contenidos de las prácticas que se hayan realizado, así como el dossier que los alumnos tendrán que entregar. Se valorará la asistencia a las clases prácticas. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Se evaluarán los conocimientos teóricos de la asignatura. Se tendrá en cuenta la comprensión de los conceptos trabajados en la asignatura, así como las investigaciones examinadas. Se valorará la capacidad del alumnos de interpretar los resultados de estas relacionarlos con los distintos modelos e hipótesis examinadas. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Almagor, Y., Sánchez-Casas, R. & García-Albea, J.E., Estudio de un caso de anomia: efectos de categoría gramatical en la producción de un afásico bilingüe, 2000, Cognitiva, 15(1), 22-49
Ortiz, R.; Jiménez, J.E.; Muletón, M., Rojas, E., Estevez, A., Guzmán, R.; Rodríguez, C., & Nara, Desarrollo de la percepción del habla en niños con dislexia, , Psicothema, 20(4), 678-683
Soler, O. (coordinadora), Psicologia del Llenguatje, 2006, Barcelona: UOC
Belinchón, M., Igoa, J.M., & Rivière, A., Psicología del Lneguaje: Investigación y Teoría, 1992, Madrid: Trotta
Harley, T., Psicología del Lenguaje: de los datos a la teoría, 2011, McGraw Hill
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|