Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin a les singulars necessitats educatives dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans. |
| MEP1 |
Conèixer i valorar les possibilitats motrius del cos i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona. |
| MEP2 |
Saber aplicar els fonaments i les tècniques de la psicomotricitat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Entén significativament els diversos continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació amb el concepte de globalitat de la persona.
Comprèn la dimensió aplicada de la psicomotricitat
| | MEP1 |
Entén significativament els diferents continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona.
| | MEP2 |
Comprèn la dimensió aplicada de la psicomotricitat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
tema |
Subtema |
1. Educació psicomotriu i escola inclusiva |
|
2. Alteracions de l'expressivitat psicomotriu: Comprensió i estratègies d'intervenció. |
2.1 Alteracions derivades de l'àmbit motriu
2.2 Alteracions derivades de l'àmbit cognitiu
2.3 Alteracions derivades de l'àmbit socio-afectiu
2.4 Alteracions derivades de la comunicació |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Debats |
|
3 |
3 |
6 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
8 |
14 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
2 |
40 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Valoració de la disposició prèvia cap a l'assignatura (motivació, expectatives), i cap el treball autònom i en equip. Presentació del programa, explicació de les metodologies de treball i del sistema d'avaluació. Activació de coneixements previs a l'inici de cada bloc o mòdul. |
Sessió Magistral |
Explicació de continguts amb suport digital. Qüestions per a la reflexió. Presentació de documents de treball i aprofundiment. |
Debats |
Confrontació raonada i crítica de diferents punts de vista sobre un cas o situació pràctica. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Anàlisi de casos, amb possible suport de vídeo, en petit grup, i exposició posterior. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Elaboració i presentació de treballs individuals i de grup, que representen evidències significatives del procés d'aprenentatge de l'alumne. Suport per a l'avaluació contínua i l'autoregulació del procés d'aprenentatge. |
Atenció personalitzada |
Seguiment i supervisió del treball de l'alumne |
descripción |
Seguiment i supervisió del treball de l'alumne |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
A través d'un supòsit, s'avalua el treball en petit grup per analitzar i resoldre un estudi de cas |
30% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
A través del portafoli s'avaluen diverses activitats individuals i de grup realitzades per l'alumnat |
70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació te caracter continu i formatiu. Per a aprovar l'assignatura cal aprovar cadascun dels apartats de l'avaluació (portafoli i estudi de casos) i assistir al 80 % de les classes. Recuperació/Segona convocatòria En cadascun dels apartats de la matèria es preveu una recuperació. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Aucouturier, Bernard, Los fantasmas de acción y la práctica psicomotriz, , Barcelona: Grao
Sanchez, J. y Llorca, M. , Recursos y estrategias en psicomotricidad, , Málaga: Aljibe
Llorca, Miguel y Sánchez, Josefina, Psicomotricidad y necesidades educativas especiales, , Málaga: Aljibe
Aucouturier, Bernard, L'enfant terrible. ¿Qué hacer con el niño dificil en la escuela?, , Barcelona: Grao
, ENTRELÍNEAS . Revista especializada en psicomotricidad. , , Barcelona
, CUADERNOSDE PSICOMOTRICIDAD, , Bergara: UNED
, REVISTA IBEROAMERICANADE PSICOMOTRICIDAD y TÈCNICAS CORPORALES , , www.psicomotricidadum.com
Garcia Olalla, L., La construcción del saber hacer en la formación práctica del psicomotricista, , Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y técnic
|
|
Complementària |
, , ,
Aucouturier, B. y Mendel, G. , ¿Por qué los niños y las niñas se mueven tanto? , , Barcelona: Graó
Van Niuewenhoven, C.; Aucouturier, B.y otros, Miedo a nada.... Miedo a todo... El niño y sus miedos, , Barcelona: Graó
Mila, J. , De profesión psicomotricista, , Buenos Aires: Miño Dávila
Sánchez, J. y Llorca, M., Atención educativa al alumnado con parálisis cerebral. , , Málaga: Aljibe
, PSICOMOTRICIDAD . Revista de estudios y experiencias. , ,
, CUADERNOS DE PSICOMOTRICIDAD , , Bergara: UNED
Viloca, LLucia, El niño autista: detección, evolución y tratamiento , , CEAC, Barcelona.
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I/11254101 | DESENVOLUPAMENT I EDUCACIÓ PSICOMOTRIU/11254213 | DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU A L'EDUCACIÓ INFANTIL I/11254206 | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL III/11254103 | L'OBSERVACIÓ I L'AVALUACIÓ DEL JOC DE L'INFANT/11254226 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|