DATOS IDENTIFICATIVOS 2013_14
Asignatura (*) COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL PER A LA FORMACIÓ: SISTEMES DE VIDEOCONFERÈNCIA Código 11665210
Titulación
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Únic anual
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Correo-e juan.gonzalezm@urv.cat
barbara.debenito@urv.cat
Profesores/as
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
DE BENITO CROSETTI, BÁRBARA
Web http://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura serà impartida per la Dra. Bárbara de Benito (barbara.debenito@uib.es).

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC1 Analitzar les TIC com a eina i instrument per a l'e-learning i la gestió del coneixement.
  AC2 Dominar les eines i procediments per a la planificació, organització i gestió dels processos d'e-learning.
  AC4 Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per a la formació
  AC5 Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació d'e-learning.
  AC6 Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement en els desenvolupaments d'innovació i recerca en e-learning.
  AC9 Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per a la resolució de problemes de formació en e-learning.
  AC10 Analitzar i aplicar eines i instruments per al disseny i desenvolupament de materials didàctics per a l'e-learning.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Establecer las características de diseño físico de un aula de videoconferencia, con la ubicación de los equipos AV. Establir les característiques de disseny físic d'un aula de videoconferència, amb la ubicació dels equips AV. AC4
AC5
BC3
CC2
Entender las modalidades de realización de las videoconferencias, y los papeles del profesor, los facilitadores de sala, y los alumnos. Comprendre les modalitats de realització de les videoconferències i els rols del professor, els facilitadors de sala i l'alumnat. AC1
AC2
BC2
CC2
Analizar las ventajas que ofrecen estas herramientas a un profesor que quiere emitir audio/video como apoyo para sus clases. Analitzar els avantatges que ofereixen aquestes eines per a un professor que vol emetre àudio o so com a recolzament de les seves sessions. AC1
AC10
BC3
CC6
Emitir en directo conversaciones o grabar un video el cual pueda ser descargado y escuchado por otros. Emetre en directe converses o gravar vídeos que puguin ser descarregats i escoltats per altri. AC4
AC9
BC2
CC6
Conocer las características de las distintas tecnologías utilizadas en las videoconferencias: equipamientos audiovisuales, y redes o sistemas de comunicación. Conèixer les característiques de les diferents tecnologies usades a les videoconferències: equipaments audiovisuals i xarxes o sistemes de comunicació. AC1
AC10
BC6
CC1
CC4
Conocer los principales sistemas y herramientas de transmisión de audio y vídeo aplicables al diseño de materiales y entornos tecnológicos de formación. Conèixer els principals sistemes i eines de transmissió de l'àudio i el vídeo aplicables al disseny de materials i entorns tecnològics de formació. AC1
AC6
BC2

Continguts
tema Subtema
La videoconferencia: sistemas y estándares
La videonconferència: sistemes i estàndards
Problemática actual de la red
Problemàtica actual de la xarxa
Multicast como solución
Multicast com a solució
Instalaciones. El aula de videoconferencia. Sistemas y modalidades de realización
Instal·lacions. L'aula de videoconferència. Sistemes i modalitats de realització
Sistemas de actividades de videoconferencia: códecs y medios de transmisión
Sistemes d'activitats de videoconferència: còdecs i mitjans de transmissió

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
6 0 6
Sessió Magistral
9 9 18
Fòrums de discussió
0 6 6
Estudis previs
0 6 6
Resolució de problemes, exercicis
0 6 6
Pràctiques a través de TIC
0 39 39
Metodologies integrades
0 6 6
 
Atenció personalitzada
12 0 12
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Taller de Videoconferència.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.

Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
descripción
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  descripción Peso
Resolució de problemes, exercicis L’alumne presentarà la resolució de problemes i exercicis formulats a l’aula relacionats amb els continguts de l’assignatura. 50%
Pràctiques a través de TIC Presentació de les pràctiques realitzades per mitjà de tecnologies de la informació i comunicació. 50%
Otros

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència.


Fonts d'informació

Bàsica

RECURSOS La videoconferencia: sistemas y estándares

http://www.rediris.esrediris/boletin/43/enfoque3.html/
http://www.urbe.edu/telematica/videoconferencia/Videoconferencia1.html
http://timomatica.metropoli2000.net/informat/internet/inter8.htm
http://www.urbe.edu/telematica/videoconferencia/Videoconferencia1.html
http://timomatica.metropoli2000.net/informat/internet/inter8.htm
http://www.rediris.es/rediris/boletin/43/enfoque3.html
http://webtools.com/story/multimedia/TLS19980810S0011
http://www.webred.com/mostrarpag.cfm?ID=342&cant=2&ncar=3500&npag=2
http://www-mice.cs.ucl.ac.uk/multimedia/software/
http://www.hys.com.pe/netmeeting/
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/default.asp
http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/
http://www.cuseeme.com/
http://www.real.com/
http://www.java.sun.com/products/java-media/jmf/index.html

 

RECURSOS Instalaciones. El aula de videoconferencia. Sistemas y modalidades de realización.

Video Technology Advisory Service en Janet (http://www.video.ja.net/)

Kendall, J R & Oaks, M (1992) “Evaluation of perceived teaching effectiveness: course delivery via interactive video technology versus tradition classroom methods” , Deosnews 2

BECTA British Educational Comm. and Tech. Agency. Guía de Videoconferencia en http://www.becta.org.uk/technology/desktopvc/desktop_vc/index.html

Marsh II, George E., “Curso AIL 601: Theories of Learning Applied to Technological Instruction” , Universidad de Alabama. En el URL: http://www.bamaed.ua.edu/ail601/

Michael Lach, “WIT Sound Home Page”, en Web Institute for Teachers, University of Chicago, en URL: http://cuip.uchicago.edu/wit/99/mentors/Lach/sound/index.html

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.