DATOS IDENTIFICATIVOS 2013_14
Asignatura (*) TREBALL FI DE MÀSTER Código 11665301
Titulación
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
15 Treball fi de màster Primer Únic anual
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Correo-e luis.marques@urv.cat
josep.holgado@urv.cat
josemiguel.jimenez@urv.cat
angelpio.gonzalez@urv.cat
mar.camacho@urv.cat
carme.garciay@urv.cat
juan.gonzalezm@urv.cat
janaina.oliveira@urv.cat
josemaria.cela@urv.cat
cinta.espuny@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
Profesores/as
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
HOLGADO GARCÍA, JOSÉ BENITO
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
GONZÁLEZ SOTO, ANGEL PÍO
CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
GARCÍA YESTE, CARME
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
MINELLI DE OLIVEIRA, JANAINA
CELA RANILLA, JOSÉ MARÍA
ESPUNY VIDAL, MARIA CINTA
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC1 Analitzar les TIC com a eina i instrument per a l'e-learning i la gestió del coneixement.
  AC2 Dominar les eines i procediments per a la planificació, organització i gestió dels processos d'e-learning.
  AC3 Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d'innovació i de recerca en l'àmbit de l'e-learning.
  AC4 Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per a la formació
  AC5 Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació d'e-learning.
  AC6 Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement en els desenvolupaments d'innovació i recerca en e-learning.
  AC7 Gestionar i utilitzar la informació en el desenvolupament de projectes.
  AC8 Redactar documentació específica de naturalesa tècnica i / o didàctica d'acord amb els programes i projectes d'e-learning desenvolupats.
  AC9 Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per a la resolució de problemes de formació en e-learning.
  AC10 Analitzar i aplicar eines i instruments per al disseny i desenvolupament de materials didàctics per a l'e-learning.
  AC11 Dissenyar escenaris d'aprenentatge en entorns tecnològics.
  AC12 Elaborar propostes innovadores en projectes d'e-learning.
  AC13 Desplegar processos individuals i col•lectius de gestió del coneixement en activitats i processos d'e-learning.
  AC14 Transferir a altres contextos l'activitat pràctica desenvolupada.
  AC15 Aplicar els principis del mètode científic a la resolució de problemes de recerca educativa.
  AC16 Utilitzar eines tecnològiques per al disseny i desenvolupament d'instruments i recursos per a la investigació.
  AC17 Aplicar tècniques d'anàlisi de dades en investigació educativa.
  AC18 Difondre i comunicar resultats d'investigació.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Desarrollar evidencias de la adquisición de las competencias adquiridas por medio del Trabajo Final de Máster. Desenvolupar evidències de l'aquisició de les competències adquirides al màster per mitjà del Treball Final de Màster. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
AC18
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procedimientos

Es recomendable haber superado un 75 % de las asignaturas del Máster para proceder a la defensa del Trabajo Final de Máster.
És recomanable haver superat un 75 % de les assignatures del Màster per procedir a la defensa del Treball Final de Màster.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries 1 5 6
 
Selecció/assignació del treball de fi de Màster 1 5 6
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 15 10 25
Elaboració del treball de fi de màster 80 240 320
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 12 12 24
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentación del Trabajo Final de Máster. Líneas directrices.
Presentació del Treball Final de Màster. Línies directrius.
Selecció/assignació del treball de fi de Màster Asignación de tutores y elección del tema.
Assignació de tutors i tria del tema.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Tutoría y mentoría.
Tutoria i mentoria.
Elaboració del treball de fi de màster Elaboración del TFM.
Elaboració del TFm.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa pública ante tribunal del TFM.
Defensa pública davant del tribunal del TFM.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
descripción
Tutoría y mentoría sincrónica y asincrónica. Tutoria i mentoria sincrònica i asincrònica.

Criteris i procediments d’avaluació
  descripción Peso
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa púbica i evidencia de la adquisición de las competencias del máster.
Defensa pública i evidència de l'assoliment de les competències del màster.
100 %
Otros

Se recuerda que el alumnado debe respetar el criterio de la absoluta corrección lingüística en todas sus pruebas de evaluación (así como de enseñanza-aprendizaje) y que no hacerlo puede ser motivo directo de suspenso. Asimismo, cualquier circunstancia de plagio por parte del alumnado puede suponer el suspenso directo de la asignatura, sin posibilidad de recurrir a la segunda convocatoria. Finalmente, se recomienda al alumnado consultar la planificación específica alojada en el espacio Moodle de la asignatura. Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.