Tema |
Subtema |
Introducció |
Causes i circumstàncies de l’aparició dels nous formats: de la paleotelevisió a la neotelevisió.
Gèneres i formats televisius: la dificultat d’una taxonomia.
Diferents formes de classificació: pels continguts, per les audiències, per la funció, per l’estructura...
La televisió que s’autoalimenta. |
Els principals casos de nous formats: Els nous formats informatius. L'infoshow I |
La renovació dels noticiaris.
La barreja d’entreteniment i informació: els infoshows o infotainment.
El format “tot notícies”. |
Els principals casos de nous formats: L'infoshow II |
El talk show o (chat show): les noves formes de debat i magazin.
El late show, ¿estrella del prime-time?. |
Els principals casos de nous formats: L'infoshow III |
El reality show: una denominació que ha canviat amb els anys: de la tele groga a la telerrealitat.
|
Els principals casos de nous formats: La telerrealitat. |
Orígens i característiques.
Com ha canviat la graella televisiva.
Una subtipologia infinita: reality-soaps, reality-games, reality-docu-soaps...
El cas de Gran Hermano.
El cas Operación Triunfo. |
Els principals casos de nous formats: Els nous formats musicals |
El videoclip, una nova peça audiovisual amb entitat pròpia com a element configurador dels nous programes musicals.
La influència del llenguatge del videoclip en altres formats.
El documental musical. |
Els principals casos de nous fornats: La nova ficció televisiva. |
Mestissatge vs recuperació dels gèneres de la ficció.
Principals característiques d'allò que anomenem nova ficció.
L’escola HBO.
La nova comèdia britànica.
Existeix una nova ficció a Catalunya i a Espanya? |
Els principals casos de nous formats: Noves formes de documental I |
Els formats del documental no periodístic: expositiu, interactiu, observacional, reflexiu, performatiu i poètic.
Quan la ficció s'apropia de les formes de documental: el fals documental i la "posada en situació".
La compilació de material d'arxiu: el metratge trobat i el cinema-assaig. |
Els principals casos de nous formats: Noves formes de documental II |
La factoria de Nous Formats de TVC: un model propi? Tendències i variants. |
Els nous formats digitals |
Tendències audiovisuals a Internet: videoblogs, websèries, webdocumentals...
|
Descripció |
La professora durà a terme un seguiment de l'evolució de l'alumne així com un anàlisi individualitzat dels treballs pràctics. La comunicació amb l'alumne es durà a terme al despatx, per email i a través del moodle, en hores concertades prèviament. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal presentar i aprovar els dos treballs a més de passar les proves objectives de preguntes curtes per aprovar l'assignatura en qualsevol de les dues convocatòries. Les dates d'entrega es podran consultar al moodle. El plagi en qualsevol dels treballs o en l'examen comportarà suspendre l'assignatura. - Prova mixta (examen a partir de les lectures i dossiers proporcionats per la professora)-> 50 % - Treball individual d'anàlisi d'un programa assignat per la professora. -> 35% - Crònica del festival Miniput o equivalent -> 15% |
Bàsica |
Glen Creeber, The Television Genre Book, BFI,
Jaime Barroso, Realización de los géneros televisivos, Síntesis, Madrid, 2002
José Ángel Cortés, La estrategia de la seducción: la programación en la Neotelevisión, EUNSA, Pamplona, 2001
Gloria Saló, ¿Qué es eso del formato?, Gedisa, Barcelona, 2003
Albert Moran , Understanding the global TV format, Intellect Books, Bristol, 2003
David Chase, Los Soprano, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|