Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La Història social contemporània i la història de la societat |
|
2. Les relacions socials, polítiques i laborals en el capitalisme |
|
3. De la protesta social al moviment obrer |
|
4. Els moviments socials |
|
5. Associacionisme i sociabilitat popular. |
|
6. De la legislació protectora a l'Estat del Benestar. |
|
7. Família, comunitat i marginació social. |
|
8. Les històries: ambientals, culturals, gènere, ... |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
50 |
90 |
Treballs |
|
4 |
26 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informar a l'alumne sobre els continguts de l'assignatura, la metodologia que s'emprarà, les fonts bibliogràfiques i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor dels continguts dels diversos temes que conformen l’assignatura. Debat a classe sobre el contingut del programa. |
Treballs |
Realització d’una ressenya crítica d’un dels llibres de la bibliografia específica que passarà el professor.
Realització d’un treball de recerca d'història social local de l'època contemporània, a partir de la consulta de fonts primàries.
Lliurament de la ressenya i del treball de recerca per escrit i en paper, seguint les pautes marcades pel professor
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris per escrit i orals sobre textos, documentals i/o pel•lícules, o conferències realitzades a les classes pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes, assessorament per al treball i revisió de la prova escrita. |
Descripció |
El professor atendrà individualment o en petits grups als alumnes en l’horari establert d’atenció als alumnes, ja sigui a iniciativa del professor o dels alumnes. Com a mínim es planteja una atenció personalitzada pel que fa al seguiment de l’assignatura i a l’orientació del treball de recerca. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa |
10% |
Treballs |
|
Realització d’un treball de recerca d'història social local de l'època contemporània, a partir de fonts primàries, seguint les pautes del professor.
Es valorarà la contextualització del fet local en el marc general històric, l’abast de la recerca documental, la capacitat d’extreure i argumentar les conclusions, i l’ordre i la claredat expositiva: 30%
Realització d’una ressenya crítica d’un llibre de la bibliografia específica seguint les pautes del professor: 10% |
40% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realització de comentaris crítics, anàlisis o debats sobre textos, documentals i pel•lícules, conferències fets a les classes pràctiques.
Es valorarà la comprensió global, la capacitat analítica i crítica. |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzaran dues proves escrites al llarg del curs sobre els continguts de l’assignatura donats a l’aula. Cada una de les proves abastarà la meitat del total de continguts de l’assignatura.
Es valorarà la comprensió global dels temes, la utilització d’un vocabulari adient, i la capacitat d’argumentació. Així com la correcció lingüística.
|
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'Avaluació Continuada comporta el seguiment i la valoració global de l'alumne, per tant la qualificació final dels alumnes serà el resultat de l'aplicació automàtica dels percentatges per cada un dels ítems d'avaluació. Si el resultat final és igual o superior a 5 l'alumne estarà aprovat. Si l'alumne obté una qualificació inferior a 5, pot realitzar l'examen final de primera convocatòria, examinant-se dels continguts de l'assignatura. Aquesta prova te un valor del 100% de la nota. L'examen final de segona convocatòria és una prova de l'assignatura, i està dirigida als estudiants que no han superat o no han realitzat l'avaluació contínua. Aquesta prova te un valor del 100% de la nota. . |
Bàsica |
AMBROSIUS, G i HUBBARD, W.H., Historia social y económica de Europa en el s. XX, Alianza editorial, 1992
CASANOVA, Julián, La historia social y los historiadores, Crítica, 1991
ELEY, Geof, Un mundo que ganar. Historia de la izquierda en Europa 1850-2000, Crítica, 2003
ELEY, Geof, Una línea torcida. De la historia cultural a la historia de la sociedad, PUV, 2008
FONTANA, Josep, Història dels homes, Crítica, 2000
HARMAN. Chris, Historia mundial del pueblo, Akal, 2013
HOBSBAWM, Eric J., Revolucionarios, Crítica, 2010
HOBSBAWM, Eric. J. , Sobre la Historia, Crítica, 1998
JULIÀ, Santos , Historia social/sociología histórica, , Siglo XXI, 1989
Mc.ADAM,D., Mc.CARTHY, j.D., ZALD, M.N (ed.), Movimientos sociales: perpespectivas comparadas, Istmo, 1999
NASH, M. i TAVERA, S., Experiencias desiguales: conflictos sociales y respuestas colectivas. siglo XX, Síntesi, 1995
SÁNCHEZ LEÓN, P. i i IZQUIERDO, J. (compil.) , Clásicos de historia social de España: una selección crítica, , Instituto de Historia Social , 2000
THOMPSON, E. P., Costumbres en común, Crítica, 2000
TILLY, Charles, Los movimientos sociales, 1768-2008, Crítica, 2009
, Historia Social, UNED/Instituto Historia Social, 1988-2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
METODOLOGIA HISTÒRICA/12204114 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA D'ESPANYA/12204205 | HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA DE CATALUNYA/12204118 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA/12204107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|