Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals. |
| A6 |
Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Es capacita en les possibilitats expressives tant de la imatge com del so
| | A6 |
Construeix productes visuals i sonors, independentment del seu gènere
Adquireix hàbits de treball col·laboratiu de simulació professional en què es valori tant el procés com el resultat final
Adquireix les bases del llenguatge audiovisual en matèria d'espai visual, planificació i espai sonor, composició, muntatge i utilització retòrica
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
L'imatge |
-Posada en escena
-Pla
-Distància de càmera
-Ángñe de càmera
-Espai i temps
-Composició |
Posada en escena: moviment de càmera |
-Encuadrament en moviment
-Tipus de moviment de càmera
-Edició dins del pla
-Espai i moviment |
Posada en escena: fotografia |
-Fotografía de cinema i video digital
-Formats de cuadre: especificacions técniques
-Formats de cuadre: forma i significat
-Il·luminació
-Il·luminació de tres punts
-Sistemas de registre i textures: del Super 8 al video digital
-Blanc i Negre, escala de grisos i color
-Tipus de lents |
Edició/Muntatje |
-Transicionss
-Montage
-L'efecte Kuleshov
-Racord i continuitat
-La regla dels 180º
-Pla i contrapla
-El temps i la narració |
So |
-Registre
-Edició mescles
-Espai sonor
-Elements bàsics de la banda sonora: paraula, efectes i musica
-Volum (amplitut), distancia i punt de escolta (subjetivitat sonora)
-To i timbre. Silenci.
-Relacions image/so |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
48 |
48 |
96 |
Atenció personalitzada |
|
28 |
28 |
56 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentación de asignatura: objetivos, metodología, calendario de prácticas |
Sessió Magistral |
Aproximación analítica a los elementos del lenguaje audiovisual con la idea de aprender a reconocer sus diferentes elementos elementos en cualquier producto audiovisual y poder utilizarlos a posteriori en las prácticas profesionales. |
Pràctiques a laboratoris |
Puesta en práctica de los elementos del lenguaje audiovisual que se analizan en las sesiones magistrales. |
Atenció personalitzada |
trabajo de corrección de comentario y corrección de las prácticas de laboratorios con los alumnos. |
descripción |
Se desarrollarán sesiones grupales con los diferentes equipos de trabajo en que se organicen las prácticas para discutir las propuestas y evaluar conjuntamente los resultados. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Conocimientos adquiridos sobre el el lenguaje cinematográfico y su aplicación en el análisis de productos audiovisuales. Se realizarán análisis específicos de textos audiovisuales. |
15% de la nota final |
Pràctiques a laboratoris |
|
Aplicación de los conocimientos adquiridos en las clases magistrales mediante la realización de ejercicios prácticos. Asistencia obligatoria |
60% de la nota final |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
S. Katz, Rodando: la planificación de secuencias, Plot, 2000
D. Bordwell y K. Thompson, El arte cinematográfico, Paidós, 1995
S. Katz, Plano a plano, de la idea a la pantalla, Plot, 2000
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
G. Mercado, La visión del cineasta, Anaya Multimedia, 2010
E. Sikov, Film Studies, Columbia University Press, 2010
|
Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós |
Complementària |
Arhemim, Rudolf, Estética radiofónica, Gusrtavo Gili,
Television Studies, Miller, Toby, BFI,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|