Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Adquirir sensibilització pels temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix la capacitat d’analitzar les dinàmiques socials, econòmiques, polítiques i culturals de la nostra societat
S'introdueix en els conceptes sociològics per explicar la realitat social
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entén les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
La globalització i les seves dimensions: de les formes de la cultura a les pràctiques socials
|
L'obra d'art en l'era de la reproductibilitat tècnica. Walter Benjamin com a visionari
Edgar Morin: la cultura de masses i el cinema
García-Canclini i l'escola llatinoamericana
Raymon Williams i els estudis culturals britànics |
La mutació de la cultura en l'era digital |
De la Cultura a la Cibercultura: la
construcció del coneixement i les
noves formes de sociabilitat
Els artefectes culturals i el circuit de la cultura |
De la media logic a la teoria de la mediatització |
La mediatització de la identitat
La mediatització del consum
La mediatització de la tecnologia
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Seminaris |
|
20 |
10 |
30 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
50 |
56 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Problematització de les relacions entre el fenomen de la globalització i les transformacions de les formes culturals i llurs pràctiques culturals associades |
Seminaris |
Es programaran un seguit de seminaris en què d'exposaran temàtiques treballades a partir de la lectura de textos. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
El seguiment tutoritzat de la feina de l'estudiant tindrà com a culminació una presentació individualitzada d'avaluació de les competències assolides. |
Descripció |
L'horari d'atenció es concertarà mitjançant el correu electrònic:
juanluis.gonzalo@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
30% |
Proves mixtes |
|
Treball escrit i defensa pública davant del grup sobre un tema a escollir per l'alumne d'acord amb el professor. |
40% (Treball escrit) + 20% (presentació oral) |
Altres |
|
Es tindrà en compte la participació activa de l'alumne a l'aula |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que vulguis presentar-se en primera convocatòria hauran de lliurar les diferents proves dintre del calendari establert. Si alguna de les proves queda suspesa es recuperarà en segona convocatòria. Els alumnes que vulguin presentar-se a segona convocatòria hauran de realitzar dues proves pràctiques a pactar amb el professor (60%) i una prova escrita dels continguts teòrics dintre del calendari establert per l'assignatura (40%) |
Bàsica |
|
Bibliografía Básica:
Busquets, J. (2005): Els escenaris de la cultura, Trípodos: Barcelona. Del Palacio, C. (Coord.) (2009): Los nuevos objetos culturales en Iberoamerica, Universidad Veracruzana: México. García Canclini, N. (1999): La globalización imaginada, Paidós: Barcelona. Giner, S. et al. (1996): La cultura catalana: el sagrat i el profà, Edicions 62: Barcelona. Martín-Barbero, J. (1987): De los medios a las mediaciones: comunicación, cultura y hegemonía, Gustavo Gili: Barcelona Mattelart, A. (1998): La mundialización de la comunicación, Paidós: Barcelona. Rashkin, E. y García, N.E. (2012): Escenarios de la cultura y la comunicación en México, Universidad Veracruzana: México. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIES DE LA COMUNICACIÓ/12234004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|