Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Es familiaritza amb la tipologia dels gèneres periodístics d'opinió en premsa
Coneix l'evolució de la tradició periodística catalana i espanyola en matèria de gèneres d'opinió
Desenvolupa les habilitats argumentatives i persuasives aplicades a la creació d'articles periodístics d'opinió
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
I. El comentari de l’actualitat |
1. Dels fets a la interpretació i a l’opinió: la frontera indefinida entre els gèneres
2. La distància crítica i la crítica a distància: implicació i objectivitat en el punt de vista
3. Ironia lúcida, sarcasme, burla |
II. La gestió de l’opinió a la premsa escrita |
1. Les seccions d’opinió: l’editorial
2. Les cartes dels lectors
3. La carta de l’editor i del director |
III. L’opinió d’autor |
1. El perfil
2. La tribuna
3. La columna política
4. Les crítiques de gènere: televisió, cinema, tendències, rosa
5. L’humor gràfic |
IV. L’opinió articulada en el temps |
1. Campanyes d’opinió
2. Els opinadors en campanya
3. Els lobbies d’opinió
4. La tertúlia radiofònica i el seu reflex imprès |
V. El comentari radiofònic i el comentari televisiu. |
1. Estratègies de amenitat i de profunditat.
2. La tensió entre banalització i divulgació.
3. El debat, la taula rodona, el programa d´opinió: formats experimentals.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Atenció personalitzada |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Larra, Mariano José , Artículos. Madrid: Cátedra, Madrid, Cátedra
Gomis, Llorenç, Teoria dels gèneres periodístics, Barcelona, Generalitat de Catalunya
Camba, Julio , Sobre Casi Nada, Madrid , Austral
Camba, Julio, Sobre Casi Todo, Madrid, Austral
Diaris Barcelona, Secció Opinió , Barcelona, Grups de Premsa
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
* Curs 2013-14: Tutoties/docència compartida amb Periodisme d'opinió (12244118) del Grau de Periodisme.
* Curs 2014-15: Els alumnes tindran dret a examen (dues convocatòries).
* Curs 2015-16: Els alumnes hauran de demanar convocatòria extraordinària a la Secretaria de la Facultat abans de matricular-se. La convocatòria extraordinària també consisteix en dos exàmens (o proves).
Aquesta temporalització és així al marge de si els alumnes es matriculen o no.
Per tant, el curs vinent, hi haurà alumnes de llicenciatura que assistiran a les classes de grau. La única diferència entre els alumnes de grau i els de llicenciatura és que aquests últims tenen dret a un examen de primera convocatòria (o lliurament de treballs) el 07/01/2014 de les 16 a les 18. L'examen de la segona convocatòria coincideix amb la del Grau. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|