IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) LITERATURA FRANCESA Code 12254104
Study programme
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Segon Segon
Modality and teaching language
Prerequisites 12254102 Llengua francesa
Department Filologies Romàniques
Coordinator
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
E-mail mariaangeles.caamano@urv.cat
Lecturers
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura presenta una aproximació als escriptors més destacats del segle XX francès. S'analitzaran els corrents literaris més significatius, el pensament que configura aquest periode de la literatura i les aportacions formals més rellevants. L'anàlisi de texte permetra aprofondir tots aquests aspectes.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit a un nivell bàsic.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 És capaç de comentar i valorar textos literaris
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives
Coneix les relacions entre literatura, pintura, fotografia i cinema
Coneix les relacions entre les tradicions europees
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
La França del segle XX. Història i societat.
Proust. La renovació de les estructures narratives.
Gide. Autobiografia, narrativa, assaig.
El surrealisme. André Breton. L’escriptura surrealista i el Principi d’Analogia.
Malraux. El diàleg de les civilitzacions.
L’existencialisme: Sartre. La filosofia de l’absurd: Camus.
Yourcenar. Poesia i narrativa.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
3 0 3
Sessió Magistral
A2
27 0 27
Debats
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 18 48
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
2 18 20
Proves de desenvolupament
2 18 20
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries
Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Description
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves de desenvolupament
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Proves de desenvolupament
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Others  

Participació a classe

5%
 
Other comments and second exam session

Els dos exàmens són obligatoris.

La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005.

Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000.

Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998.

Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995.

Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004.

Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo de Lectores, 1987.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.