IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) ANGLÈS II Code 12264003
Study programme
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer Segon
Modality and teaching language
Prerequisites 12264002 Anglès I
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
KOBA ., RENATA ELZBIETA
SUTTON ., SARAH JANE
E-mail renataelzbieta.koba@urv.cat
sarah.sutton@urv.cat
Lecturers
KOBA ., RENATA ELZBIETA
SUTTON ., SARAH JANE
Web
General description and relevant information This course intends to develop and achieve the communicative skills and competences corresponding to the independent user (level B1) of CEFR. At the end of the course the student should be able to cope with the problems in everyday life situations handling suitable vocabulary and fluency to the corresponding level.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Entendre la llengua anglesa i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Coneix la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell bàsic
Desenvolupa la capacitat d'expressió oral i escrita per satisfer les necessitats d’ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell bàsic
Identifica els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los corregir
Coneix el sistema de sons de la llengua anglesa i la seva relació amb el sistema ortogràfic i la importància de la pronunciació en l'expressió oral
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Topic Sub-topic
News Verb patterns. Passive structures.
Adjectives to describe celebrities.
Crime. Headline language
Journey: Travel, Places, Holidays Modals of deduction. Past Perfect.
Geograpphical location. Describing places.
Opinions: Stereotypes, Books, Films Reported statements and questions.
-ed and -ing adjectives.
Childhood Defining relative clauses. First Conditional.
Indirect questions.
'make' and 'let'
Age: Regrets, Dilemmas 2nd and 3rd conditionals.
Wishes and regrets.
Adverbs of attitude and manner.
Style: Fashion, Appearance, Routine Adjective order.
'Have something done'.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
3 2 5
Sessió Magistral
A1
C1
15 0 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
C1
30 0 30
Presentacions / exposicions
A1
C1
1 15 16
Treballs
A1
C1
0.5 10 10.5
Resolució de problemes, exercicis
A1
C1
1 36 37
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves de desenvolupament
A1
C1
4 29 33
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Students will do the level test to determine their level of English at the beginning of the course. This will allow them to see more clearly which aspects they need to work on in order to improve.
Sessió Magistral Students will be introduced to the activities with the help of the teacher's explanatory and introductory lectures.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Students will participate in team work as well as pair work in order to solve problems presented by the teacher.
Presentacions / exposicions Students will do two 5-minute oral presentatios individually, as a team or in pairs.
Treballs Students will be given homework regularly throughout the course.
Resolució de problemes, exercicis Students will bring their doubts to class and the whole class will participate in finding solutions and answers.
Atenció personalitzada Students will have the opportunity to consult the teacher in order to receive a more personal help and guidance.

Atenció personalitzada
Description
Tutorials: students can personally contact the teacher in the office or through Moodle.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A1
C1
Students will do two 5-minute oral presentations.
40%
(20% each)
Proves de desenvolupament
A1
C1
Students will do two partial exams. 50%
(25% each)
Others  

Students' participation and attendance. 10%

 
Other comments and second exam session

Students' writing, grammar and listening skills will be evaluated in the form of two partial exams (25% each).

Students will do two oral presentations (20% each) during the course.

Additionaly, students' participation and attendance in class will count as 10% of the total grade.

The second term exam will be theoretical only and will inlcude writing, grammar and listening drills (100%).


Fonts d'informació

Bàsica , New Inside Out (Coursebook and Workbook), ,
, Intermediate Language Practice, ,
, www.bbclearningenglish.com, ,
, www.wordreference.com, ,

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.