Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. La fundación de América |
|
Tema 2. “Tuércele el cuello al cisne...”: Notas sobre el Modernismo y los modernismos en Hispanoamérica |
|
Tema 3. Disolución, fragmentación, transformación del Modernismo hispanoamericano: las vanguardias |
3.1. La ruptura del texto poético
3.2. Características generales de la vanguardia hispanoamericana
3.3. Manifiestos |
Tema 4. Análisis de textos poéticos: César Vallejo, Pablo Neruda, Oliverio Girondo, José Juan Tablada, Vicente Huidobro, Nicanor Parra, Octavio Paz, Juan Gelmán, José Emilio Pacheco, Alejandra Pizarnik |
|
Tema 5. El cuento hispanoamericano: estudio y antología |
|
Tema 6. Aproximación al teatro y la novela hispanoamericanos del siglo XX. |
|
Lecturas:
1. Antología de textos poéticos y manifiestos elaborada por el profesor responsable de la asignatura.
2. Antología de cuentos hispanoamericanos elaborada por el profesor responsable de la asignatura.
3. Lectura de una de las cuatro novelas que se proponen a continuación:
3.1. Ricardo Güiraldes. Don Segundo Sombra, Sara Parkinson de Paz (ed.), Madrid, Cátedra.
3.2. Alejo Carpentier, El reino de este mundo, Barcelona, Seix Barral.
3.3. Juan Rulfo, Pedro Páramo, Madrid, Cátedra.
3.4. Andrés Neuman, Bariloche, Barcelona, Compactos Anagrama,2008. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
0 |
40 |
Seminaris |
|
14 |
45 |
59 |
Treballs |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
45 |
47 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema. Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
A lo largo del cuatrimestre, el estudiante, a fin de elaborar la monografía en la que se contemplan los aspectos de introducción a la investigación, corrección gramatical, uso de los repertorios bibliográficos, cuestiones de orden formal, entre otros, debe entrevistarse con el profesor de la asignatura un mínimo de dos veces en
atención individualizada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Monografia |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un únic examen, amb valor 100%. |
Bàsica |
, , ,
|
Las fuentes de información son los repertorios bibliográficos tanto de carácter general como particular; así como cualquier tipo de recurso electrónico documentado y fiable. Se recomienda el uso de los siguientes manuales; la bibliografía específica se ofrece al estudiante junto a la exposición del temario. 1:Trinidad Barrera, "Las vanguardias hispanoamericanas", Madrid, Síntesis, 2006. 2:Jorge Schwartz, "Las vanguardias latinoamericanas (Textos programáticos y críticos)", Madrid, Cátedra, 1991. 3: Cedomil Goic (coord.), "Historia y crítica de la literatura hispanoamericana (Del Romanticismo al Modernismo"; Barcelona, Crítica, 1991. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|