IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) INTERCULTURALITAT I LITERATURA Code 12264231
Study programme
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optativa Primer
Teaching
Department Filologies Romàniques
Coordinator
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
E-mail mariaangeles.caamano@urv.cat
Lecturers
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
General description and relevant information Aquesta asignatura desenvolupa un aspecte fondamental de la literatura del segle XXI: la interculturalitat. Enmarcada en el fenòmen de la globalització, la literatura francesa més actual es defineix per la confluencia de les cultures: escritors no francesos que escriuen en francès, escriptors francesos que s'interessen per les cultures no europees. Analizarem l'obra d'escriptors xinesos i àrabs que escriuen en francès i l'obra d'escriptors francesos que recorren Amèrica, Africa i Asia.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A22 Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A22 Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura francesa
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
J.M.G. Le Clézio La critica del món contemporani.
El colonialisme.
Imatges d’Africa.
Imatges d’América. La Conquesta de Mèxic.
François Cheng La Xina contemporània.
Relacions Europa-Xina.
La Xina tradicional.
L’art xinès tradicional. La pintura de paisatge.
Altres escriptors xinesos a França.
Amin Maalouf Europa i el món àrab: passat i present.
La crisi de les civilitzacions.
Perspectives.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
3 0 3
Sessió Magistral
27 0 27
Debats
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A22
30 18 48
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A22
2 18 20
Proves orals
A22
2 18 20
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes.

Atenció personalitzada
Description
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves de desenvolupament
A22
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Proves orals
A22
L'avaluació oral és la presentació d'un aspecte molt precís del temari triat per l'estudiant. 47,5%
Others  

Participació a classe

5%
 
Other comments and second exam session

Els dos exàmens són obligatoris.
La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Cheng, Fr., La voz de Tianiy ,Barcelona, Losada, 2002.
Cheng, Fr., Vacío y plenitud ,Madrid, Siruela, 1995.
Jullien, Fr., La grande image n’a pasde forme , Paris, Ed. Du Seuil, 2003.
Le Clézio, J.M., El sueño mejicano oel pensamiento interrumpido, México, Fondo de cultura económico, 2002.
Maalouf, A., El desajuste del mundo ,Barcelona, Círculo de Lectores, 2009.
Todorov, T., La découverte del’Amérique , Paris, Ed. du Seuil, 2005.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.