Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la teoria de la literatura i de la crítica literària. |
| A6 |
Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries
Adquireix coneixements literaris i culturals
| | A6 |
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE
1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA
1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada?
1.2. Què entenem per literatura.
1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text
2 EL DISCURS LITERARI 2.1 Introducció general als gèneres literaris
3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA
3.1. La novel•la com a gènere
3.2. La perspectiva narrativa.
3.3. Concepte d'intertextualitat.
4. ELS GÈNERES POÈTICS
4.1. Concepte i correlat objectiu.
4.2. El llenguatge poètic
4.3. El ritme.
5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS
5.1. El teatre i el text.
5.2. La representació.
6. Corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura
|
De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme.
La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat
L'enunciació i la partició dels gèneres
De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere
Un gènere de gèneres. Punt de vista i focalització
Raons de la mètrica. Lectura i comentari de fragments de textos .
El conflicte. La situació d'enunciació en el teatre. Experiències actuals, fronteres del gènere
Descripció breu
|
GENERAL OVERVIEW OF LITERATURE:
FICTION
|
-Literature in a global world
-Critical reading and thinking
-Concepts: author, work, reader, narrator(s), characters, plot, setting, point of view, context, genres and subgenres, time, structure.
-Guidelines for: -basic research
-how to write an academic paper
|
ANALYSIS OF EXTRACTS FROM: |
|
Hard Times |
-The context of the industrial revolution. Facts & Fancy. Finding similarities and differences with our contemporary times of recession. |
-Jane Eyre |
-Images and metaphors. Autobiographical narration. Realism.
|
-The Mill on the Floss |
-George Eliot: Writing with a pseudonym? Women's writing. |
-To the Lighthouse |
-Major characteristics of modernism: the deconstruction of conventional literary patterns: time, structure, narrator. Emphasis on 'how', and not on 'what' is narrated. |
ANALYSIS OF SHORT STORIES: |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
23 |
0 |
23 |
Presentacions / exposicions |
|
22 |
0 |
22 |
Treballs |
|
8 |
0 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
0 |
4 |
Seminaris |
|
60 |
60 |
120 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
8 |
9 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Preliminary concepts and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a piece of fiction. These lectures will be followed by class discussions. |
Sessió Magistral |
PRIMER QUADRIMESTRE: Explicacions teoricopràctiques (i apunts al Moodle) sobre els continguts de l'assignatura. Lectura i comprensió de l'assaig de J. Culler "Breve introducción a la Teoría Literaria".
Lectures will introduce the major theoretical frameworks which will be necessary for the reading, understanding and critical analysis of the extracts selected, the short stories and the novel. |
Presentacions / exposicions |
The seminars will be based on the analysis of all the texts. Active participation of the student is expected. |
Treballs |
There will be five written assignments:
--three critical reviews corresponding to the reading material,
--a handout of the bibliography used for the oral presentation
--and a paper on the compulsory novel, which will have to follow the guidelines estabished in the photocopiable materials. |
Presentacions / exposicions |
Part of the evaluation process is based on individual presentations. The class will be divided into different groups and each group, and each student, will have to introduce different issues related to the social-historical context that accompanies each literary extract and short story. A general discussion will follow. |
Seminaris |
PRIMER QUADRIMESTRE: Comentari de textos teòrics i de textos literaris per tal de conèixer i aplicar els diversos conceptes i mètodes d'anàlisi. |
Atenció personalitzada |
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquanted with the basic structure and contents of the course, and to further practise their communication skills in English. I will also be available for consultation, etc. via e-mail.
|
Descripció |
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquanted with the basic structure and contents of the course, and to further practise their communication skills in English. I will also be available for consultation, etc. via e-mail.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements.
Students have to demonstrate that they have read the texts. Their own critical ideas and in-depth thoughts are required.
|
100% |
Treballs |
|
-Three critical reviews related to the texts of the programme.
The culminating assignment for the course is the writing of a paper based on the compulsory novel The God of Small Things.
Note: Writing the paper is compulsory to pass the course. |
30%
25% |
Presentacions / exposicions |
|
The oral presentation and the handout of its bibliography will be graded according to:
-relevance
-accuracy
-fluency
-critical development
-reliable sources |
100% |
Altres |
|
Durant el PRIMER QUADRIMESTRE s'avaluarà: Comentari d'un text narratiu: 10% Comentari d'un text teòric: 10% Comentari d'un text poètic: 10% Qüestionari (terminologia): 20% Dues proves de desenvolupament sobre qüestions teòriques: 50% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMER QUADRIMESTRE: Els/les alumnes MATRICULATS/DES EN HORARI DE MATÍ hauran de llegir els textos del dossier corresponents a cada sessió abans d'anar a classe. Es faran controls de les lectures. En la segona convocatòria s'hauran de repetir les activitats suspeses (pràctiques del Moodle i/o examen). Els/les alumnes MATRICULATS/DES EN HORARI DE TARDA hauran de fer servir l'ORDINADOR i la CONNEXIÓ A INTERNET per seguir el curs (a casa o a la Facultat) en les sessions no presencials. En la segona convocatòria s'hauran de repetir les activitats suspeses (pràctiques del Moodle i/o examen). En la SEGONA CONVOCATÒRIA s'hauran de repetir les activitats suspeses O NO AVALUADES (pràctiques del Moodle i/o examen). EL PLAGI invalida els textos presentats. Per a APROVAR l'assignatura caldrà haver APROVAT ELS DOS QUADRIMESTRES |
Bàsica |
, -Materials on-line., ,
|
|
Complementària |
, The Norton Anthology of English Literature, ,
|
Jonathan Culler , Breve introducción a la
teoría literaria, Barcelona, Ed. Crítica (Biblioteca de bolsillo), 2000 Michel Foucault, Què és un autor, “Els
Marges” núm. 27/28/29, pàgs. 205-220, 1983 Roland Barthes, “La muerte del autor”,
Publicat a R. Barthes (1984). El susurro del lenguaje. Barcelona: Paidós
Comunicación/28 (1987), 1984 Constanzo Di Girolamo, "Tendències
actuals de les teories de la literatura", “Els Marges” (núm. 53), 1995 Apunts al MOODLE Dossier de textos al MOODLE |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|