Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Entender la lengua inglesa y expresarse en ella oralmente y por escrito de manera fluida y precisa |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Conocer la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel básico
Desarrollar la capacidad de comprensión oral y escrita para satisfacer las necesidades de uso instrumental de la lengua inglesa a un nivel básico
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
Comprende las ideas básicas de programas de rádio o televisión.
Comprende información y artículos de carácter rutinario.
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
Recoje en apuntes parte de la información que se imparte en una clase
Escribe carta o toma notas sobre asuntos preisibles y contenidos.
|
tema |
Subtema |
Grammar 1: Tense review |
Present, past and perfect tenses |
Grammar 2: Auxiliaries |
Questions, tags, indirect questions, so and neither |
Grammar 3:Verb patterns |
verb and to-infinitive, verb and -ing form, verb and preposition structures, adjective structures. |
Grammar 4: Reported speech |
Tenses, questions |
Grammar 5: Conditionals |
Real and unreal conditionals |
Grammar 6: Narrative tenses |
Past simple, past continuous, past perfect and past perfect continuous |
Grammar 7: Future |
Future continuous and perfect |
Grammar 8: Present and past habit |
will, would, tend to, used to, always |
Grammar 9: Verb patterns |
meaning change |
Grammar 10:Present perfect |
Simple and continuous, stative and dynamic meanings |
Grammar 11: Review of the passive tense |
Covering a range of tenses |
Vocabulary 1: Appearances |
Clothes, collocations, describing people |
Vocabulary 2: Relationships |
Sayings |
Vocabulary 3: Collocation |
Have, make and take |
Vocabulary 4: Money |
Expressions and sayings |
Vocabulary 5: Word formation |
Prefixes and suffixes |
Vocabulary 6: Phrasal verbs |
Types and use |
Vocabulary 7: The body |
Body parts, collocations |
Vocabulary 8: Food |
Food, restaurants and collocation |
Pronunciation |
Integrated into the areas worked on:
Vowel sounds, intonation |
Skills 1: Speaking |
Integrated controlled, freer and free practice |
Skills 2: Listening |
Integrated practice. CD, film, internet. |
Skills 3: Reading |
Integrated practice. Course book texts. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
3 |
0 |
3 |
Sesión magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Trabajos |
|
2 |
5 |
7 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
35 |
36 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
29 |
0 |
29 |
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Pruebas mixtas |
|
1 |
7 |
8 |
Pruebas mixtas |
|
1 |
8 |
9 |
Pruebas orales |
|
5 |
5 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Course presentation
Level test |
Sesión magistral |
Language input |
Trabajos |
Voice recording Assignment |
Resolución de problemas/ejercicios |
Homework exercises |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Application of the syllabus through a variety of exercises in class: role-plays, discussions, individual and pair work, group activities. |
Atención personalizada |
- |
descripción |
Tutorials: students can personally contact the teacher in the office or through moodle |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Students record themselves speaking and are assessed on their pronunciation |
20% |
Pruebas mixtas |
|
Test of language areas covered |
25% |
Pruebas orales |
|
Paired test to involve dialogue on topics covered. Assessed on language, pronunciation, discourse and communicative ability. |
20% |
Pruebas mixtas |
|
Test of language areas covered |
25% |
Otros |
|
Regular attendance and participation in class |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A series of tests based on the 2nd part of the course book To invovle any of the following: reading, listening, grammar, vocabulary, writing and speaking. |
Básica |
Kay and Jones, New Inside Out Upper Intermediate, Student's book, , Macmillan
|
You may already possess a good learner's dictionary and a language practice book. I can recommend the following: Oxford Advanced Learner's Dictionary Intermediate Language Practice with key, Macmillan Also as a language reference book: Peactical English Usage, Michael Swan, OUP |
Complementária |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|