DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) LLENGUA ANGLESA III Codi 12274111
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MIGUEL GOMEZ, SARA
Adreça electrònica sara.miguel@urv.cat
silvia.pisabarro@urv.cat
olga.hryckiewicz@urv.cat
Professors/es
MIGUEL GOMEZ, SARA
PISABARRO SARRIO, SILVIA
HRYCKIEWICZ ., OLGA
Web
Descripció general i informació rellevant Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level C1 (CERF), focusing on a morphological description of English basic units and language use.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A7 Entendre la llengua anglesa parlada i escrita en profunditat i en una varietat de registres.
 A8 Conèixer la gramàtica de la llengua anglesa en profunditat i ser capaç d'analitzar-la lingüísticament.
 A9 Utilitzar un vocabulari anglès ampli i variat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A7 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat
 A8 Es sensibilitza sobre els aspectes amb més contrast entre l'anglès i l'espanyol/català i familiaritzar-se amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües, de manera que es puguin identificar i corregir
 A9 Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat que permeti comunicar-se de manera correcta, fluida i articulada
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Word Structure 1.1. Words, morphemes, roots, affixes
1.2. Lexical vs. functional words
1.3. Closed-­system items vs. open-­class items
2. Word Classes 2.1. Classification of words

2.1.1. Nouns
2.1.2. Determiners
2.1.3. Quantifiers
2.1.4. Pronouns
2.1.5. Adjectives
2.1.6. Adverbs
2.1.7. Verbs
2.1.8. Auxiliaries
2.1.9. Prepositions
2.1.10. Conjunctions
2.1.11. Interjections
2.1.12. Particles
3. Word Formation 3.1. Affixation
3.2. Conversion
3.3. Compounding
3.4. Clipping
3.5. Blending
3.6. Acronyms
3.7. Reduplication
4. Multi-­word Verb Combinations 4.1. Phrasal verbs
4.2. Prepositional verbs
4.3. Phrasal-­prepositional verbs
5. Idioms, Proverbs and Sayings
6. False Friends
7. Semantic Relations 7.1. Homonymy
7.2. Homophony
7.3. Homography
7.4. Polysemy
7.5. Synonymy
7.6. Antonymy
7.7. Hyponymy
8. Grammar and Usage

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1
B1
12 6 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B1
B4
B5
40 10 50
Estudis previs
A1
B1
B4
1 19 20
Presentacions / exposicions
A1
B4
1 10 11
Treballs
A8
A9
2 42 44
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A7
A8
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sessió Magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercises completed in the class sessions to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudis previs Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Presentacions / exposicions Students will be required to design an activity that will be presented orally in class. At the end of the course students will also have to submit a final report.
Treballs Students will have to write a final project and a final report about the course.
Atenció personalitzada Meetings to prepare for the written projects and presentations. Reviews of presentations or tests.

Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atenció personalitzada
Descripció
Meetings to prepare for the written projects and presentations. Reviews of presentations or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B1
B4
B5
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises.
10%
Presentacions / exposicions
A1
B4
Oral presentation about final project. 10%
Treballs
A8
A9
Written project about a specific grammar topic.


Final report
15%

5%
Proves mixtes
A7
A8
Written tests closely based on course content. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segona Convocatòria will consist of a written test which will include questions and exercises on all the topics covered in the course.


Fonts d'informació

Bàsica

A good part of the material for the course will be provided in class.

**Algeo, J. 1974. Exercises in Contemporary English. San Diego, CA, USA: Harcourt Brace Jovanovich.

Bauer, L. 1983. English Word-­formation. Cambridge: CUP.

Börjars, K. and K. Burridge. 2010. Introducing English Grammar. London: Hodder Education.

Burton-­Roberts, N. 1997. Analysing Sentences: An Introduction to English Syntax (2nd Ed.). Harlow, Essex, England: Pearson.

Chalker, S. 1992. A Student’s English Grammar. Workbook. Harlow, Essex, England: Longman.

Cowan, R. 2008. The Teacher’s Grammar of English. Cambridge: CUP.

Graver, B.D. Advanced English Practice. Oxford: OUP.

Greenbaum, S. and G. Nelson. 2002. An Introduction to English Grammar. Harlow & London: Pearson.

**Greenbaum, S. and R. Quirk. 1990. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow & Essex, England: Longman.

**Huddleston, R. and G. K. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP.

Jackson, H. 2002. Grammar and Vocabulary. A Resource Book for Students. London & New York: Routledge.

Katamba, F. 1993. Morphology. London: Macmillan.

Kreidler, C.W. 1998. Introducing English Semantics. London & New York: Routledge. Matthews, P. 1991. Morphology. Cambridge: CUP.

Muñoz, C. 1994. Clause Analysis: A Practical Approach. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.

**Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge:  CUP.

Plag, I. 2003. Word-­Formation in English. Cambridge: CUP.

**Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford: OUP.

Thomas, L. 1993. Beginning Syntax. Oxford: Blackwell.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA IV/12274112


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
 
Altres comentaris
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent