DATOS IDENTIFICATIVOS 2013_14
Asignatura (*) LLENGUA ANGLESA IV Código 12274112
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer Segon
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MIGUEL GOMEZ, SARA
Correo-e sara.miguel@urv.cat
silvia.pisabarro@urv.cat
olga.hryckiewicz@urv.cat
Profesores/as
MIGUEL GOMEZ, SARA
PISABARRO SARRIO, SILVIA
HRYCKIEWICZ ., OLGA
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level C1 (CERF), focusing on a syntactic description of English structures.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Entendre la llengua anglesa parlada i escrita en profunditat i en una varietat de registres.
 A8 Conèixer la gramàtica de la llengua anglesa en profunditat i ser capaç d'analitzar-la lingüísticament.
 A9 Utilitzar un vocabulari anglès ampli i variat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat
 A8 Es sensibilitza sobre els aspectes amb més contrast entre l'anglès i l'espanyol/català i familiaritzar-se amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües, de manera que es puguin identificar i corregir
 A9 Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat que permeti comunicar-se de manera correcta, fluida i articulada
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Basic Concepts 1.1. Form, function, and meaning
1.2. Principles of sentence organization

1.2.1. Phrase, clause, sentence

1.3. Linear order
1.4. Hierarchical structure
1.5. Tree diagrams
1.6. Re-­Write Rules
2. Sentence Constituents and Tests of Constituency
3. Ambiguity 3.1. Lexical ambiguity
3.2. Structural ambiguity

3.2.1. At phrase level
3.2.2. At sentence level
4. Phrasal Categories. Structure and Functions 4.1. Verbal group

4.1.1. Tense
4.1.2. Aspect
4.1.3. Voice
4.1.4. Mood and modality
4.1.5. Verb patterns (transitivity)

4.2. NP
4.3. AP
4.4. PP
4.5. AdvP
5. Sentence Structures 5.1. Functions of sentence elements

5.1.1. Subject
5.1.2. Predicate
5.1.3. Objects
5.1.4. Complements
5.1.5. Adverbials

5.2. Basic sentence structures
5.3. Non-­basic sentence structures

5.3.1. Fronting
5.3.2. Inversion
5.3.3. Extraposition/Anticipatory it
5.3.4. Existential sentences
5.3.5. Cleft sentences
5.3.6. Pseudo-­cleft sentences
6. Major Types of Sentences 6.1. Simple sentences
6.2. Multiple sentences

6.2.1. Compound (Coordination)
6.2.2. Complex (Subordination)

6.3. Declarative
6.4. Interrogative
6.5. Exclamative
6.6. Imperative
6.7. Comparative constructions
7. Coordination
8. Subordination -­ Structural Classification of Clauses -­ Function 8.1. Finite Clauses
8.2. Non-­Finite Clauses
8.3. Participle Clauses
8.4. Infinitive Clauses
8.5. Verbless Clauses
8.6. Adverbial Clauses

8.6.1. Basic Classification of Adverbial Clauses According to Syntactic Function
8.6.2. Basic Classification of Adverbial Clauses According to Semantic Criteria
8.6.3. Meaning of the Most Commonly Used Adverbial Conjunctive Forms
8.6.4. Structure of Adverbial Clauses

8.7. Adjectival/Relative Clauses
8.8. Nominal Clauses

8.8.1. Structural Types
8.8.2. Functions
9. Ellipsis
10. Grammar and Usage

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1
B1
12 6 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B1
B4
B5
40 10 50
Estudis previs
A1
B1
B4
1 19 20
Presentacions / exposicions
A1
B4
1 10 11
Treballs
A8
A9
2 42 44
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A7
A8
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sessió Magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudis previs Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Presentacions / exposicions Students will be required to design an activity that will be presented orally in class. At the end of the course students will also have to submit a final report.
Treballs Students will have to write a final project and a final report about the course.
Atenció personalitzada Meetings to prepare for the presentation. Reviews of presentation and/or tests.

Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atenció personalitzada
descripción
Meetings to prepare for the presentation. Reviews of presentation and/or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B1
B4
B5
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises.
10%
Presentacions / exposicions
A1
B4
Oral activity presented in class. 10%
Treballs
A8
A9
Written project about a specific grammar topic.



Final report
15%
5%
Proves mixtes
A7
A8
Written tests closely based on course content. 60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona Convocatòria will consist of a written test which will include questions and exercises on all the topics covered in the course.


Fonts d'informació

Bàsica

A good part of the material for the course will be provided in class.

**Algeo, J. 1974. Exercises in Contemporary English. San Diego, CA, USA: Harcourt Brace Jovanovich.

Bauer, L. 1983. English Word-­formation. Cambridge: CUP.

Börjars, K. and K. Burridge. 2010. Introducing English Grammar. London: Hodder Education.

Burton-­Roberts, N. 1997. Analysing Sentences: An Introduction to English Syntax (2nd Ed.). Harlow, Essex, England: Pearson.

Chalker, S. 1992. A Student’s English Grammar. Workbook. Harlow, Essex, England: Longman.

Cowan, R. 2008. The Teacher’s Grammar of English. Cambridge: CUP.

Graver, B.D. Advanced English Practice. Oxford: OUP.

Greenbaum, S. and G. Nelson. 2002. An Introduction to English Grammar. Harlow & London: Pearson.

**Greenbaum, S. and R. Quirk. 1990. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow & Essex, England: Longman.

**Huddleston, R. and G. K. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP.

Jackson, H. 2002. Grammar and Vocabulary. A Resource Book for Students. London & New York: Routledge.

Katamba, F. 1993. Morphology. London: Macmillan.

Kreidler, C.W. 1998. Introducing English Semantics. London & New York: Routledge. Matthews, P. 1991. Morphology. Cambridge: CUP.

Muñoz, C. 1994. Clause Analysis: A Practical Approach. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.

**Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.

Plag, I. 2003. Word-­Formation in English. Cambridge: CUP.

**Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford: OUP.

Thomas, L. 1993. Beginning Syntax. Oxford: Blackwell.

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
LLENGUA ANGLESA III/12274111
 
Otros comentarios
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.