DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) LITERATURA NORD-AMERICANA Codi 12274216
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
STYLE ., JOHN GLENMORE
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
john.style@urv.cat
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
STYLE ., JOHN GLENMORE
Web
Descripció general i informació rellevant This course will provide an overall review of American litarature from the beginnings to the present. In order to do so a selection of voices and traditions will be considered in an attempt to familiarize students with the major authors and trends of the literature of the United States.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A12 Conèixer la varietat lingüística, literària i cultural anglòfona.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A12 Adquireix la capacitat d'establir la relació entre forma i contingut en les obres de nombrosos autors en llengua anglesa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Native American oral tradition
Anne Bradstreet
Jonathan Edwards
Benjamin Franklin
St. John de Crèvecoeur
Thomas Paine
Thomas Jefferson
Washington Irving
J. Fenimore Cooper
Ralph Waldo Emerson
Nathaniel Hawthorne
Edgar A. Poe
Harried Beecher Stowe
Frederick Douglass
Henry D. Thoreau
Herman Melville
Walt Whitman
Emily dickinson
Mark Twain
Ambrose Bierce
Henry James
Kate Chopin
Charlotte Perkins Gilman
Stephen Crane
Willa Cather
Jack London
Zitkala Sa
Snherwood Anderson
Eugene O'Neill
Zora Neale Hurston
F. Scott Fitzgerald
William Faulkner
Ernest Hemingway
John Steinbeck
Richard Wright
Eudora Welty
Tennessee Williams
Ralph Ellison
Saul Bellow
Carson McCullers
Ray Bradbury
Flannery O'Connor
Ursula LeGuin
Toni Morrison
Thomas Pynchon
Rudolfo anaya
Maxine Hong Kingston
Gloria Anzaldúa
Alica Walker
Paul Auster
Amy Tan
Sandra Cisneros

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 4 8
Presentacions / exposicions
A12
55 50 105
Atenció personalitzada
4 2 6
 
Proves objectives de preguntes curtes
A12
4 12 16
Proves de desenvolupament
A12
2 6 8
Proves mixtes
A12
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Students will be introduced to the particular ideosincratic nature of American literature at the beginning of the course.
Presentacions / exposicions In the course of each session students will be introduced to one author and some fragments of one of most representative works by him/her.
Atenció personalitzada Students are welcome to use my visiting hours to come individually or in groups and discuss any relevant aspects of the course.

Atenció personalitzada
Descripció
Students are encouraged to stop by the instructor´s office. They should always feel free to ask questions about the topics discussed in class.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A12
Students will write an in-class essay on one novel they will have read on their own. 25%
Proves objectives de preguntes curtes
A12
Students will take two tests of this sort where they will have to recognize either works, authors or both. 30% each (30*2=60%)
Proves mixtes
A12
Students will produce--at least--one individual class presentation following the model determined by the teacher 15%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who do not pass the subject will have a second chance at the "Segona convocatòria". The length, nature and contents of that test will be announced at the beginning of the course.


Fonts d'informació

Bàsica

Students will have access to the class readings through Moodle. Students will be able to download the novel they have to read on their own at www.gutenberg.org

 

 

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Students are encouraged to come to class with their readings done. Regular class attendance is a requirement and class participation is highly recommended.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent