DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) QUESTIONS DE SEMÀNTICA LÈXICA Codi 12695235
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica natalia.catala@urv.cat
Professors/es
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web http://www.grelinap.net/llenguatge/
Descripció general i informació rellevant Aproximación a los fundamentos psicolingüísticos y semánticos de la adquisición de la competencia léxica

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Entender los principios básicos del conocimiento y de la adquisición del léxico . AC1
BC2
Relacionar los aspectos teóricos con el proceso de enseñanza/aprendizaje de una segunda lengua AC7
BC1
BC4

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. El significado léxico 1.1. Relaciones de significado y configuraciones léxicas
1.2. Del léxico a la sintaxis
TEMA 2. La adquisición del léxico en una lengua extranjera 2.1. La representación del conocimiento semántico en el lexicón mental
2.2. La enseñanza del léxico de una segunda lengua basada en el funcionamiento del lexicón mental


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 9 12
 
Sessió Magistral
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura
Sessió Magistral Exposición de los contenidos de la asignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Ejercicios en el aula
Atenció personalitzada Resolución de dudas

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Orientación y resolución de dudas.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Asistencia y participación 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Actividades 30%
Proves pràctiques Ejercicios 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica

AITCHISON, J. (1994): Words in The Mind. An introduction to the mental lexicon. Oxford: Blackwell.

IGOA, J.M. - SANZ, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

NATION, P. (2001): Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP.

SINGLETON, D. (1999): Exploring the Second Language Mental Lexicon. Cambridge: Cambridge University Press.

Complementària

CRUSE, A.D. (2004): Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.

GÓMEZ MOLINA, J. R. (2004): "La subcompetencia léxico-semántica" y "Los contenidos léxico-semánticos", en Sánchez Lobato, J. e I. Santos (eds.): Vademécum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE), Madrid, SGEL; págs. 491-510 y 789-810.

MORANTE, R. (2005): El desarrollo del conocimiento léxico en segundas lenguas. Madrid, Arco/Libros.

SAEED, J.I. (1997): Semantics. Oxford: Blackwell. 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent