DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) GEOPOLÍTICA ACTUAL: TURQUIA I LA UE Codi 12755106
Ensenyament
Relacions Euromediterrànies (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Adreça electrònica enric.olive@urv.cat
jean.marcou@urv.cat
Professors/es
OLIVÉ SERRET, ENRIC
MARCOU ,-, JEAN
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura és una aproximació al desenvolupament contemporani de Turquia des de l'Imperi Otomà per a poder entendre la seva dinàmica contemporània, amb especial atenció a la laïcitat, la situació de la dona, la religió a l'espai públic i la relació d'aquests factors amb la integració a la UE.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Orientar i controlar situacions de conflicte en processos de presa de decisions i negociació en entorns de diversitat cultural
  AC5 Realitzar anàlisis tècniques i científiques per als punts claus de l'actualitat en tota l'àrea
  AC6 Comprendre de la complexitat social, política i històrica de la zona Euromed
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre. Facilitar la integració en entorns multiculturals i multilingüístics
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp la cooperació en l'àmbit Mediterrani, referent a sistemes socials, mediambientals, culturals
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació, especialment en situacions de conflicte en contextos de presa de decisions
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L'alumne haurà de saber realitzar anàlisis tècniques sobre els principals fenòmens de vida social i política turca. L'alumne haurà de conèixer les característiques principals de la societat turca actual. AC3
AC5
AC6
BC1
BC2
BC3
BC4
CC2
CC3
CC5

Continguts
Tema Subtema
1. Desenvolupament històric de Turquia
2. Dinàmiques contemporànies de la política Turca
3. Laïcisme, la religió i la vida pública
4. La situació de la dona.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Treballs
10 44 54
Debats
4 2 6
Sessió Magistral
10 0 10
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El professor i el cordinador del màster oferiran una presentació de l'assignatura per a emmarcar-la en el programa pedagògic del Màster.
Treballs El treball consistirà en l'elaboració d'un breu treball de recerca sobre algun dels temes tractats a l'assignatura.
Debats Els debats seran discussions dirigides pel professor en què els alumnes hauran de posicionar-se en situacions d'interessos o visions contraposats.
Sessió Magistral La sessió magistral oferirà una aproximació teòrica imprescindible per a l'aprenentatge de determinats conceptes transversals de l'assignatura.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
El professor estarà disponible per a tot tipus de consultes a través del correu electrònic, a les quals contestarà durant tot l'any acadèmic.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs El treball serà avaluat en base als criteris de pertinència del tema tractat, la metodologia utilitzada apropiada i a la fonamentació i argumentació de la tesi presentada 60%
Debats En els debats el professor avaluarà la pertinència i fonamentació dels arguments presentats, l'expressió oral i la capacitat de dialèctica dels estudiants 30%
Altres

Serà valorada la participació activa dels estudiants i l'assistència a les sessions.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Rigoni, Isabelle, Turquie, les mille visages. Collection Points cardinaux, 2007

Dorronsoro, Gilles. La Turquie conteste : Mobilisations sociales et régime sécuritaire. CNRS Éditions, Collection Moyen-Orient, 2005.

Ünsaldi, Levent. Le militaire et la politique en Turquie. Harmattan (L'), 2005

Göle, Nilüfer. Musulmanes et modernes : Voile et civilisation en Turquie. La Découverte, 2003

Zarcone Thierry. LaTurquie moderne et l'islam. Flammarion, 2004

Bozarslan, Hamit. Histoire de la Turquie contemporaine. La Découverte, Collection Repères, 2007

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent