Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC6 |
Dominar la literatura en matèria d'estudis migratoris (des de diferents aproximacions disciplinars), així com la capacitat per documentar-se i per interpretar les polítiques migratòries i la incidència de les ciències socials en el seu desenvolupament |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer les característiques de la societat industrial i dels diversos tipus de societats que s'han presentat terminològicament per a explicar-ne la seva evolució o transformació. |
AC3 AC4
|
BC3
|
CC3
|
Conèixer les implicacions que la globalització, el neo-liberalisme i les noves dimensions del risc tenen per a la dinàmica urbana, la mobilitat de les persones i la seva inclusió social. |
AC4 AC6
|
BC2
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
1.- La societat industrial i la seva evolució: industrialització i modernitat, capitalisme assitencial, crisi del capitalisme i estat del benestar. |
|
2.- La societat post-industrial: Bell, Touraine i la terciarització de l'economia. |
|
3.- Societat post-moderna i societat del risc: de Lyotard a Beck. |
|
3.- Globalització i internacionalització, neo-liberalisme i noció de desenvolupament. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
4 |
19 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Debats |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
30 |
44 |
Treballs |
|
10 |
30 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
En un context virtual o semipresencial:
Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines síncrones com el xat o la webconferència (Adobe Connect) i / o asíncrones com el fòrum del Campus Virtual (Moodle) |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ... |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant.
En un context virtual o semipresencial:
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Treballs que realitzen per grups els estudiants a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
|
Descripció |
Aquest treball ha d'estar tutoritzat pel professor i es preveuen un mínim de dues tutories obligatòries (presencials o virtuals) per a facilitar que el professor faci el guiatge del treball de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Es realitzaran a partir del material que sigui posat a disposició de l'alumne a l'aula virtual. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
A partir de les lectures obligatòries del curs es plantejaran algunes qüestions que hauran de ser resoltes. |
30% |
Treballs |
Elaboració que aprofondeixi en algun dels temes dels continguts del curs escollit per l'alumne i amb el vist i plau del professor. |
50% |
Altres |
Assitència (presencial) i participació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Appadurai, Arjun Modernity at large. Cultural dimensions of Globalization University of Minnesota Press, Minneapolis, 1996 Beck, Ulrich ¿Qué es la globalización?, Paidós, Barcelona. HANNERZ, Ulf Conexiones transnacionales. Cultura, gente, lugares,
Cátedra, Madrid, 1998. KEARNEY, Michael “The local and the global: the anthropology of
globalization and tansnationalism”, Annual Review of Anthropology, 24, 1995:
547-565. MARCUS, George E. “Problemas de la etnografía contemporánea en el mundo
moderno”, en CLIFFORD & MARCUS
(Eds.), Retóricas de la antropología, Júcar, Madrid, 1992: 235-262. “Ethnography in/of the World System: The Emergence of
Multi-sited Ethnography”, Annual Review of Anthropology, vol. 24, 1995: 95-117. PAUL DURRENBERGER, E. “Anthropology and globalization”, American Anthropologist, 103, 2, 2001:
531-535. ROBERTSON, Roland “Glocalization: Time-Space and
Homogeneity-Heterogeneity”, en M. FEATHERSTON, S. LASH Y R. ROBERTSON (Eds.),
Global Modernities, Sage, Londres, 1995. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|