Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| A9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Conèixer i aplicar la metodologia de l'anàlisi retrosintètica per al disseny de molècules orgàniques
Fer ús de les fonts bibliogràfiques per resoldre un problema sintètic
| | A9 |
Conèixer i aplicar estratègies que permetin realitzar transformacions moleculars amb el màxim grau de control de la quimio-, regio- i/o estereoselectivitat
Fer ús de les fonts bibliogràfiques per resoldre un problema sintètic
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Anàlisi retrosintètica. Model de Lapworth-Evans. Classificació de grups funcionals. Inversió de la polaritat
|
|
Tema 2. Disseny de Síntesi: Estrategia i control. Selectivitat: quimioselectivitat, regioselectivitat i estereoselectivitat. |
|
Tema 3. Desconnexions d'un grup |
|
Tema 4. Desconnexions C-C de dos grups. |
|
Tema 5. Síntesi de compostos cíclics |
|
Tema 6. Stereoselectivitat |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Seminaris |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels aspectes organitzatius de l'assignatura, avaluació, etc |
Sessió Magistral |
Exposició oral per part del professor dels temes que conformen el programa. |
Seminaris |
Seminari que es realitza a la biblioteca de campus sobre les fonts bibliogràfiques relacionades amb la síntesi orgànica |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discusió oral per part de l'alumne sobre els exercicis proposats |
Treballs |
Elaboració d'un treball relacionat amb la síntesi d'una molècula concreta o amb uns estratègia sintètica. |
Atenció personalitzada |
Consulta sobre aspectes no aclarits durant la classe. |
descripción |
Els alumnes poden fer consultes relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura amb el professor sempre que ho considerin adient. Es prega concertar hora de tutoria personalment o per e-mail. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Preguntes relacionades amb algun aspecte estrategic o de control de síntesi basat en la cerca bibliogràfica. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
participació prorategada dels alumnes a la pisarra |
25% |
Treballs |
|
Elaboració d'un treball relacionat amb la síntesi d'una molècula concreta o amb una estratègia sintètica. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita pràctica sobre el contingut de l'assignatura |
45% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Cal tenir una puntuació mínima de 4/10 a la prova objectiva per poder fer mitjana. La segona convocatòria constarà d'una prova objectiva de preguntes curtes. |
Bàsica |
S. Warren, P. Wyatt, Organic Synthesis. The Disconnection Approach, 2a, Wiley
, , ,
|
|
Complementària |
P. Wyatt, S. Warren, Organic synthesis. Strategy and control, , Wiley
P. Wyatt, S. Warren, Workbook for organic synthesis, , Wiley
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|