Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A37 |
Habilitat per establir, basant-se en la millor evidència disponible, estratègies individualitzades que redueixin els riscs en els pacients |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Comunicació amb els pacients i familiars |
| B3 |
Comunicació amb els companys i treball en equip |
| B4 |
Comunicació com a educador |
| B5 |
Comunicació amb els mitjans de comunicació i altres professionals |
| B7 |
Metodologia científica i de recerca |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A37 |
Conèixer les intervencions preventives i les estratègies de promoció de la salut en els diversos grups d’edat i col•lectius especials de la població
Aplicar la intervenció psicològica a la prevenció de riscos vinculats a hàbits de salut en persones que presentin malalties tals com hipertensió, metabolopaties, dolor crònic, ...
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Utilitzar els principis d’un bon entrevistador (empatia, calidesa, respecte, concreció, confidencialitat i asertivitat)
Utilitzar un vocabulari entenedor
Saber notificar males noticies
| | B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració
Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars
Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues
Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues
| | B4 |
Adaptar el llenguatge i el missatge segons les circumstàncies
Saber estructurar i esquematitzar el missatge
Saber utilitzar exemples pràctics que facilitin la realització de procediments
Participar en un programa formatiu utilitzant les bases teòriques de l’aprenentatge i la docència
Conèixer els processos de formació i capacitació professional propis dels diferents nivells de competència
| | B5 |
Conèixer qui ha de donar la informació als mitjans i de quina manera, preservant sempre la confidencialitat dels implicats
Conèixer els procediments de comunicació amb altres estaments oficials
| | B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica
Conèixer la necessitat de la col•laboració entre les dues recerques en equips multidisciplinaris
Conèixer la metodologia científica
Conèixer els procediments bàsics d’un laboratori de recerca
Conèixer com desenvolupar un projecte de recerca
Conèixer les bases per a la bioestadística i la seva aplicació en la valoració dels resultats dels projectes de recerca
Conèixer la construcció d’una base de dades i de la seva explotació amb els paquets estadístics més habituals
Conèixer com fer un anàlisi crítica de la significació estadística i a reconèixer la seva relació amb la significació clínica
Conèixer com redactar un model d’article científic.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Casos del PBL (Problem Based Learning): Obesitat Infantil, Diabetis Mellitus, Obesitat Adulta, i Nutrició i Càncer, Nutrició i malaltia cardiovascular, nutrició i Síndrome Metabòlic, Nutrició i vellesa, nutrició i embarassades.
Interpretació, planificació i realització de la valoració de l’estat nutricional del pacient, tant sà com malalt. Identificació dels possibles riscos de malnutrició per excés o per defecte.
o Interpretació de les analítiques.
o Interpretació d’una història clínica.
o Realització de l’antropometria correctament.
o Elaboració i interpretació d’una història dietètica.
o Realització d’un Recordatori 24h.
o Realització d’un Qüestionari de Freqüència de Consum d’aliments.
o Realització d’un Registre de 3 dies.
o Recol•lecció de dades alimentàries del pacient de forma quantitativa, utilitzant els mètodes pertinents: fotografies, aliments en 3D, etc.
o Recol•lecció de la informació biopsicosocial del pacient.
- Valoració de la dieta del pacient, detecció i correcció dels possibles desequilibris.
- Disseny i planificació de plans alimentaris i/o dietes personalitzades adaptades al pacient.
- Realització del seguiment i control d’un pacient amb una malaltia crònica.
- Aprenentatge de tècniques per explicar al pacient les recomanacions i com reeducar-lo.
- Prescripció del tractament específic, corresponent a l’àmbit de competència del dietista-nutricionista.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
15 |
45 |
60 |
Seminaris |
|
8 |
17 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
concepte de l’assignatura, contingut i importància en el context de la titulació. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Capacitat d’integració de matèries bàsiques en la resolució de casos pràctics amb pacients simulats. |
Seminaris |
Per avaluar els coneixements treballats a partir d’una exposició oral del cas i la redacció d’un petit informe. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Virtuals, personals, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Cada departament participant de l’assignatura prepararà un o dos casos. Aquest cas constarà d’un pacient simulat entrenat per respondre a les preguntes que li puguin fer els estudiants durant la sessió. Cada estudiant s’haurà de posar a la pell d’un dietista/nutricionista i segons la història clínica (complementada pel metge) caldrà:
- Interpretar la història clínica.
- Realitzar l’exploració antropomètrica (pes, alçada, perímetres i plecs).
- Realitzar la història dietètica (hàbits, freqüència de consum alimentari, etc.), utilitzant les eines més adequades en cada cas.
- Trobar quin és el problema pel qual acudeix a la consulta dietètica (OB, DM, HPA, colesterol...).
- Donar les recomanacions pertinents al pacient.
- Preparar un pla d’actuació dietètic amb:
- Pla de seguiment.
- Recomanacions o dietes especials a seguir pel pacient.
- Si cal fer derivacions a altres professionals.
Els departaments participants són:
- Departament Nutrició Humana:
Seminari: obesitat, diabetis Mellitus, càncer.
- Departament de Medicina Preventiva:
Seminari: anèmia, vellesa, embarassades.
- Departament de Medicina i Cirurgia:
Seminari: malaltia cardiovascular, malalties neurodegeneratives.
|
65% |
Seminaris |
|
Cada alumne haurà de redactar un petit informe del cas i realitzar una exposició oral on hi constarà:
- Explicació del cas
- Passos seguits a la visita
- Recomanacions realitzades al pacient
- Dificultats durant la visita
|
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Nutrición y Dietética Clínica.
Nutrición Aplicada y Dietoterapia. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|