Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A17 |
Identificar els factors que influeixen en la nutrició. |
| A35 |
Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A17 |
Conèixer entendre la importància dels aspectes socials i psicològics que influeixen en la nutrició
| | A35 |
Aprendre els mètodes i les eines psicològiques més eficients per aconseguir el canvi de conducta favorable en l’ambit de la nutrició i la salut
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Coneixer i comprendre la realitat social dels usuaris/pacients(empatia)
Reconeix les limitacions i punts febles en els seus processos i mètodes de treball
| | B5 |
Participar i col·laborar activament en les tasques de l’equip, afavorint la comunicació, el repartiment equilibrat de tasques, el clima intern i la cohesió
| | B7 |
Adaptar el seu missatge i els medis emprats a les característiques de la situació i a l’audiència
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
UNITAT DIDÀCTICA 1: INTRODUCCIÓ AL COACHING
|
Tema 1. Contextualització del coaching nutricional
Tema 2. El procés del coaching
|
UNITAT DIDÀCTICA 2: HABILITATS I EINES DEL COACH |
Tema 3. Entrevista Motivacional
Tema 4. Tècniques de modificació de conducta
Tema 5. Eines i Habilitats del Coach Nutritional
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació general del funcionament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació a classe dels continguts teorics de l'assignatura |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes pràctics/ casos clínics a l'aula relacionats amb els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Es podrà concertar cita prèvia via email amb les professores per tal de resoldre dubtes que sorgeixin durant les sessions magistrals i pràctiques. |
Descripció |
Es podrà concertar cita prèvia via email amb les professores per tal de resoldre dubtes que sorgeixin durant les sessions magistrals i pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen tipus test i/o preguntes curtes |
50 |
Proves pràctiques |
|
Exposició oral i treball escrit sobre un cas pràctic aplicant els continguts treballats a l'assignatura |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
IMPORTANT: - L'assignatura s'aprova a partir de 5. - Per a fer mitja serà necessari tenir una puntuació mínima de 4 tant en el bloc teòric com en el bloc pràctic. - Hi haurà segona convocatòria tant de la part pràctica com teòrica amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. |
Bàsica |
Molins Roca, J. , Coaching y salud. , Barcelona: Editorial Plataforma., 2010
Molins Roca, J. , Coaching y peso ideal. , Barcelona: Editorial Amat. , 2012
Hernández Lira, N. A. y de la Cruz Sánchez Sanchez, J. , Manual de psicoterapia cognitivo-conductual para trastornos de la salud., Librosenred, 2007
Miller, W.R. y Rollnik, S. , La Entrevista motivacional: preparar para el cambio de conductas adictivas., Paidós, 1999
Caballo, V.E. , Manual de tècnicas de terapia y modificación de conducta. , Siglo XXI, 1998
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|