Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia. |
|
AC2 |
Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC4 |
Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AP2 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AP5 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Conèixer les diferents tipologies del pacient geriàtric per poder aplicar el programa terapèutic més adequat.
|
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC2 BC3 BC5 BC6
|
CC3 CC4
|
Identificar les característiques pròpies del pacient geriàtric com són la clínica, pluripatologia, polifarmàcia.
|
AC1 AC2 AP2 AP5
|
BC5 BC6
|
CC3
|
Identificar la fragilitat
|
AC1 AC2 AP1 AP2
|
BC5 BC6
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
Tema1: Heterogeneïtat de l’envelliment |
Descripció de les característiques generals de la persona d’edat avançada i tipologies del vell. |
Tema 2: Característiques clíniques del pacient geriàtric. |
|
Tema 3: Valoració geriàtrica integral. Concepte. |
|
Tema 4: Concepte de síndrome geriàtrica. |
|
Tema 5: Principals síndromes geriàtriques. |
Subtema 5.1 Síndrome de caigudes.
Subtema 5.2: Síndrome confusional aguda.
Subtema 5.3:Síndrome d’immobilitat i nafres de decúbit.
Subtema 5.4: Incontinència d’orina.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
35 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
4 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació real o simulada en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes i realitzar una reflexió global.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes del supòsit pràctic treballat en equip, prèvia presentació en power point. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura ho podeu fer mitjançant el correu electrònic:
gabrielde.febrer@urv.cat
|
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
La avaluació es farà conjuntament del treball i la seva exposició oral.
Sobre la presentació del cas es valorarà:
Tipologia de l’ancià presentat (10%). Característiques.(10%)
Descripció de les síndromes geriàtriques.(30%)
Possible pla d’atenció.(30%) Bibliografia (10%) |
90% |
Presentacions / exposicions |
Es valorarrà la exposició amb seguiment de metode cientific i aspectes formals com la durada de la presentació i exposició |
10% |
Altres |
Presencialitat És obligatoria. El fet de no assistir no s'avaluarà l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
La bibliografia s'indicarà a classe. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|