Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Valora el significat dels principals instruments jurídics del tràfic empresarial.
Comprèn la normativa europea i internacional sobre ocupació i immigració.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Mercats Internacionals i la Llei: una introducció |
1.1. Les transaccions internacionals
1.2. Els operadors en les transaccions internacionals
1.3. La nova lex mercatoria
1.4. Definició i fonts
1.5. Aplicació de les institucions
1.6. La resolució de conflictes. Arbitratge Internacional
|
TEMA 2. Operadors internacionals del mercat |
2.1. Definició
2.2. Les empreses multinacionals i grups d'empreses
2.3. Les organitzacions internacionals de negocis: PE, CPE
2.4. Tipus de col.laboració empresarial: AEMA, joint ventures, etc
|
TEMA 3. Operacions internacionals del mercat I |
3.1. Comerç electrònic
3.2. Els contractes subjectes als termes i condicions
3.3. La compravenda internacional
3.4. Els Incoterms
|
TEMA 4. Operacions internacionals del mercat II |
4.1. Contractes de transport internacional de mercaderies
4.1.1. Tipus de transport internacional
4.1.2. Fonts normatives dels contractes internacionals de transport
4.2. Els contractes d'asegurança de transport internacional de mercaderies
|
TEMA 5. Instruments negociables i financers |
5.1. Finançament internacional
5.2. Mitjans de pagament internacionals
5.3. Crèdit documentari
5.4. Garanties bancàries i cartes de crèdit standby |
TEMA 6. La propietat industrial i intellectual |
6.1. Propietat Intel lectual
6.2. La protecció internacional de patents i marques
6.3. Llicències internacionals |
TEMA 7. Dret del Treball a la Unió Europea |
7.1. La lliure circulació de treballadors
7.2. L'estratègia europea d'ocupació
7.3. Les directives de la UE sobre la reestructuració i en la igualtat de tracte en l'ocupació
7.4. El tractament de la immigració laboral a la UE
7.5. Els interlocutors socials a escala de la UE: informació, consulta i negociació sobre les regles d'ocupació
|
TEMA 8. Llei d'Ocupació en les normes internacionals |
8.1. Principis i normes de l'Organització Internacional del Treball i l'ocupació dels treballadors migrants
8.2. Els reglaments de les Nacions Unides i el Consell d'Europa sobre l'ocupació
8.3. Els instruments internacionals subscrits per Espanya en l'ocupació i la immigració
8.4. Els sindicats en l'àmbit internacional: els objectius i accions en matèria d'ocupació i la immigració
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
48 |
50 |
98 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
4 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
30 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
A l'aula ordinària formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral er part dels alumnes d'un tema concret o d'un traball (prévia presentació escrita) |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
El primer dia de classe s' informarà a l'estudiant de l'atenció personalitzada i individual referent a dubtes i problemes de la matèria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un traball (prèvia presentació escrita) |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova final que es realitzarà en la data oficial de la 1ª convocatòria.
Inclou preguntes directes sobre un aspecte concret. L’alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixement que té sobre la matèria. La resposta que dóna l’alumne és breu |
60% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria no es guarda la nota de l'avaluació continuada. La prova constarà de dues parts que es farà el mateix dia i hora: la primera un examen de preguntes curtes (60% nota final) i la segona la resolució d'un cas pràctic (40%) |
Bàsica |
Jan RAMBERG, ICC Guide to Incoterms 2010, International Chamer of Commerce, Paris, 2011 ,
Philip WOOD, The Law and practice of International Finance, Sweet & Maxwell, Londres, 2007 ,
|
International Trade Law; Indira CARR; 4ta. Ed. 2009, Ed. Routledge Incoterms 2010: ICC Rules for the use od domestic and international trade terms; International Chamber of Commerce Manual de Derecho del transporte; Fernando MARTINEZ SANZ, Achim PUETZ; 2010, Marcial Pons |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|