Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Interpreta i organitza correctament la informació quantitativa i qualitativa inicial.
Resol sense errors els problemes estadístics que se li plantegen.
Aplica les tècniques estadístiques adequades al problema que es planteja.
Interpreta correctament i comprèn la informació estadística obtinguda.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introducció |
1. Concepte i contingut de l'Estadística
2. Estadística econòmica
3. Estadística descriptiva. Inferència estadística
4. Concepte estadístic de població, mostra i individu
5. Variables estadístiques. Classificació
6. Fases del procés estadístic
|
Tema 2. Anàlisi descriptiva de les dades |
1. Distribució de freqüències d'una variable
2. Reducció de dades, agrupació en intervals
3. Representacions gràfiques
4. Paràmetres poblacionals. Mesures i estadístics mostrals
5. Mesures i estadístics de posició: mesures de tendència central
6. Mesures de posició no centrals: quartils, decils, percentils
7. Mesures de variabilitat o dispersió
8. Altres mesures |
Tema 3. Tractament descriptiu bidimensional |
1. Introducció al tractament bidimensional
2. Distribucions marginals i condicionades
3. Covariància, coeficient de correlació lineal de Pearson. Propietats
4. Independència, dependència estadística, dependència funcional |
Tema 4. Anàlisi de la regressió |
1. Concepte de regressió lineal simple. Criteri de mínims quadrats
2. Obtenció dels coeficients de la recta. Interpretació
3. Bondat de l'ajust: variància residual, coeficient de determinació
4. Predicció
|
Tema 5. Números índexs i taxes de variació |
1. Definició d'un índex i les seves aplicacions
2. Índexs simples i complexes (o compostos)
3. Índexs complexes (o compostos) de preus ponderats i no ponderats
4. Propietats dels índexs. Enllaços i canvis de base
5. Índexs de valor. Com deflactar sèries econòmiques
6. Altres indicadors econòmics
7. Taxes de variació
|
Tema 6. Fonaments de probabilitat |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
33 |
55 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Classe de presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació de problemes o exercicis. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Tractament de dades mitjançant full de càlcul. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Description |
Consultes: Resoldre dubtes de forma personalitzada. El primer dia de classe s'informarà de l'horari d'atenció als estudiants de cada professor/a. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Es realitzaran 2 proves al llarg del curs, on cadascuna puntua un 5% de la nota final. |
10% |
Proves mixtes |
|
Dues proves:
1. A meitats de curs (20% nota final), amb preguntes curtes i/o tipus test, i exercicis pràctics.
2. A la primera convocatòria oficial (70% de la nota final), amb preguntes curtes i/o tipus test, i exercicis pràctics. |
90% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
El primer dia de classe s'indicaran les normes de realització de les diferents proves així com el material que es pot portar en cadascuna d'elles. Aquestes normes estaran penjades a l'espai moodle de l'assignatura durant tot el curs. Segona convocatòria: L'estructura de l'examen és idèntica a la de la primera convocatòria oficial: primera part amb preguntes curtes o tipus test (valoració del 30-40% de la nota final) i una segona part de problemes similars als de les pràctiques de classe (60-70% de la nota final). No es tindran en compte les puntuacions obtingudes en les activitats de l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
DOMINGO, C. /Coord.) (2006): "Exercicis d'estadística empresarial". Universitat Rovira i Virgili, 2006 col. EINA, 36. MARTINPLIEGO, F.J. (2004): "Introducción a la estadística económica yempresarial (Teoría y práctica)". Thomson. PEREZ, C. (2002): "Estadística a través deExcel". PrenticeHall. |
Complementària |
|
ARNALDOS,F. et al. (2003): "Estadística descriptiva para economía y administraciónde empresas". AC. Lind, D. A. et al. (2008): "Estadística aplicada a los negocios y a la economía". Mc Graw Hill. Altres recursos Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es) i de l’Institut Català d’Estadística (www.idescat.net)
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|