IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) MACROECONOMIA Code 16214118
Study programme
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Segon Segon
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
COCA SÁNCHEZ, JAVIER
ESTEVE GONZÁLEZ, PATRICIA
FARRÉ ALBENDEA, FRANCISCO JAVIER
CANALDA PUJOL, DANIEL
OLIVA FURES, MARTIN
E-mail martin.oliva@urv.cat
patricia.esteve@urv.cat
daniel.canalda@urv.cat
javier.coca@urv.cat
Lecturers
OLIVA FURES, MARTIN
ESTEVE GONZÁLEZ, PATRICIA
CANALDA PUJOL, DANIEL
COCA SÁNCHEZ, JAVIER
Web
General description and relevant information Desenvolupament i anàlisi de l'evolució de variables macroeconòmiques fonamentals (PIB, tipus d'interès, tipus de canvi, inflació, taxa d'atur, etc.) a curt, a mitjà i a llarg termini. Amb aquesta finalitat s'utilitzaran models que permetin comprendre les relacions entre les variables i els efectes de polítiques macroeconòmiques.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses.
Type B Code Competences Transversal
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Sap analitzar el curt termini: sap explicar (i) els efectes de polítiques monetàries i fiscals en una economia tancada i en una economia oberta i (ii) l’ajust d’una economia amb un desequilibri extern.
Sap analitzar el curt i mitjà termini: sap explicar els efectes de polítiques monetàries, fiscals i d’oferta en una economia oberta, així com els ajustos de l’economia en situacions de desequilibris.
Sap analitzar el paper de les expectatives en l’anàlisi macroeconòmica.
Type B Code Learning outcomes
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
Type C Code Learning outcomes
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
 C4 Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Topic Sub-topic
1. La política fiscal i monetària a curt termini • Introducció
• El mercat de béns i la corba IS
• El mercat de diner i la corba LM
• L’equilibri
• La política fiscal
• La política monetària
2. Polítiques de demanda i tipus de canvi • Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
• Equilibri en una economia oberta
• Ajustament de la balança de pagaments
• Política monetària, fiscal i canviària en una economia oberta
3. L’economia a mig termini: el model OA-DA • La demanda agregada
• El mercat de treball i l’oferta agregada
• Equilibri
• Polítiques fiscal, monetària i d’oferta
• Economia oberta
4. Les expectatives • Les expectatives en la teoria econòmica
• Les expectatives adaptatives
• Les expectatives racionals
• Les expectatives i les decisions
5. El creixement econòmic (mesures de benestar, tendència de creixement, estalvi, progrés tècnic) • Els fets del creixement
• L’estalvi
• El progrés tecnològic

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1
C1
35 35 70
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B4
C1
C4
10 20 30
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1
B4
C1
C4
9 20 29
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A1
B4
C1
C4
6 5 11
Proves objectives de tipus test
A1
B4
C1
4 4 8
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Atenció personalitzada
Description
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves de desenvolupament
A1
B4
C1
C4
Es faran dues proves parcials al llarg del curs que suposaràn el 40% de la nota (20% cadascuna) i una prova final integral en la data oficial de la primera convocatòria que suposarà el 50%. 20%
20%
50%
Proves objectives de tipus test
A1
B4
C1
Es faran una sèrie de proves curtes tipus test al final d'alguns temes, que suposaran un total del 10% de la nota. 10%
Others  

.

 
Other comments and second exam session

Si l'alumne no segueix l'avaluació continuada, hauria de contactar al professor responsable de l'assignatura durant la primera setmana del curs.

A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació.


Fonts d'informació

Bàsica O. Blanchard, Macroeconomía, 4a, Pearson Prentice Hall
R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz, Macroeconomía, 10a, McGrawHill

Complementària

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
INTRODUCCIÓ A LA MACROECONOMIA/16214005
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.