DATOS IDENTIFICATIVOS 2013_14
Asignatura (*) e-MÀRQUETING Código 16214211
Titulación
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa Segon
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Correo-e jaume.gene@urv.cat
albert.pamies@urv.cat
Profesores/as
GENÉ ALBESA, JAUME
PÀMIES RIMBAU, ALBERT
Web http://www.jaumegene.com
Descripción general e información relevante Analitzar l'efecte d'Internet en les estratègies i tàctiques de Marketing. Realització d'un lloc web.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Comprèn com Internet afecta a l’activitat que realitza el Director de Màrqueting.
Coneix Internet com a eina per a establir relacions amb els clients.
Sap realitzar un lloc web.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
TEMA 1. Entorn eMàrqueting 1.1. eBusiness, eMàrqueting i eCommerce
1.2. Entorn Tecnològic
1.3. Entorn Multicanal
1.4. Web 1.0 i Web 2.0

TEMA 2. eMàrqueting Estratègic
2.1. Models de negoci a Internet.
2.2. Planificació activitat digital
2.3. El pla de màrqueting digital

TEMA 3. Investigació de mercats i Internet
3.1. Informació interna.
3.2. Informació primària.
3.3. Informació secundària.
3.4. Reputació digital.

TEMA 4. Segmentació
4.1. Variables de segmentació
4.2. Perfil tecnográfic
4.3. Perfil de l'internauta
4.4. Estratègies de segmentació a Internet

TEMA 5. Producte 5.1. Creació de valor en línia
5.2. Gestió de marques.
5.3. Serveis afegits al producte.
5.4. Desenvolupament de nous productes.

TEMA 6. Preu

6.1. Influència d'Internet sobre la fixació de preus.
6.2. Estratègies de preus en línia.
6.3. Mitjans de pagament online.

TEMA 7. Distribució
7.1. Internet i el canal de distribució.
7.2. Intermediaris en línia.
7.3. Comerç electrònic.
7.3.1. La venda per Internet.
7.3.2. B2C. Punts forts i febles
7.3.3. B2C. Seguretat i logística.
7.3.4. B2B. Aprovisionament electrònic.
7.3.5. Marketplaces

TEMA 8. Comunicació 8.1.1. Característiques de la Comunicació a Internet.
8.1.2. Publicitat a Internet
8.1.3. Relacions públiques.
8.1.4. Promocions.
8.1.5. Màrqueting viral.
8.1.6. Comunicació directa. Spam.
8.1.7. Posicionament en cercadors
8.1.8. Gestió de les xarxes socials.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 0 4
Sessió Magistral
A5
B3
C4
20 50 70
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
C2
28 36 64
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves objectives de tipus test
A5
B3
C4
3 0 3
Proves pràctiques
C2
4 0 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Per fer entendre el comcepte d'estudi
Sessió Magistral Per explicar la teoria que figura en el programa
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Per realitzar un lloc web que estigui plenament operatiu amb els requeriments que determini el professor
Atenció personalitzada En el moment que sigui requerida per l'alumne

Atenció personalitzada
descripción
Per la pròpia dinàmica de la classe pràctica es dona una atenció personalitzada continuada.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves objectives de tipus test
A5
B3
C4
1r parcial temes 1-4 3 punts
Examen final tot el temari 5 punts
80%
Proves pràctiques
C2
Lloc web operatiu. La prova té un caràcter integral i és obligatori treure els 2 punts. Tota la informació necessària sobre el lloc web es comunicarà amb antelació suficient. 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona convocatòria

Lloc web obligatori amb els requeriments exigits i a presentar al professor en les dates que es comunicaran. 2 punts

Examen de tot el temari. 8 punts


Fonts d'informació

Bàsica Strauss, J. y Frost, R, E-marketing , Prentice Hall, 2008
Rodríguez, I. , Marketing.com y comercio electrónico en la sociedad de la información, Pirámide / ESIC , 2008

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.