DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) SIMULACIÓ EMPRESARIAL Codi 16625106
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Adreça electrònica anabeatriz.hernandez@urv.cat
Professors/es
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripció general i informació rellevant S'estudien les tècniques disponibles a la direcció estratègica de l'empresa per tal de facilitar el procés de decisió i pràctiques amb eines de simulació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professionalitzador
  AP1 Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P)
  AP2 Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P)
  Recerca
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Mostrar com les organitzacions elaboren un sistema de informació per a prendre decisions AC1
AP1
BC1
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
Conèixer la problemàtica de les decisions AC2
BC2
BC3
CC1
Treballar mitjançant casos i lectures els principals continguts de la matèria AP2
BC1
Presentar un projecte sobre un cas empresarial respecte al temari de l'assignatura CC4
CC5
CC6
Realitzar pràctiques de simulació del procés de decisió AP2
AR1
AR2

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA 1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions i administració d'empreses
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals
1.5. Anàlisi de la informació financera
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL 2.1. Jocs de negoci

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
15 23 38
Resolució de problemes, exercicis
0 10 10
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
5 5 10
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves de desenvolupament
2 2 4
Proves pràctiques
3 3 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió d'introducció i presentació de la assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis
Atenció personalitzada Tutories i atenció als estudiants

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de tres hores setmanals. Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Resultats en el joc de negocis 20%
Proves de desenvolupament Informe inicial. Objectius simulador

Informe seguiment. Situació competitiva de l'empresa i decisions

Informe final. Situació competitiva de l'empresa i decisions
20%

20%

20%
Altres

Prova oral en grup al finalitzar el joc

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La qualificació de l'estudiant en primera convocatòria s'obtindrà a partir de tres informes, una prova oral final i els resultats del joc.

1º Cada informe té un pes d'un 20% a la nota

2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota

3º Al finalitzar el simulador es presentarà oralment un treball en grup per a explicar com s'ha desenvolupat el simulador. Això té un pes d'un 20% a la nota

En segona convocatòria es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador.


Fonts d'informació

Bàsica Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994

Complementària Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000

Bibliografía complementaria

-     León, O.G. (2007), Tomar Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill.

-       Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384.

-       Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493.

-       Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent