IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) GESTIÓ DEL CONEIXEMENT Code 17012211
Study programme
Enginyeria Informàtica (1997)
Cycle 2n
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 6 0 Optativa Primer
Modality and teaching language
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
RIAÑO RAMOS, DAVID
E-mail david.riano@urv.cat
Lecturers
RIAÑO RAMOS, DAVID
Web
General description and relevant information The objective is to introduce the student in the world of knowledge management, the methodologies, the techniques and the tools to capture, to validate and to use knowledge. Among these techniques, we will put special attention in some ones coming from the area of Data Mining. These are useful to take conclusions from the intelligent analysis of the data and, therefore, as a support to decision making.

Competències
Code  
A7 Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat.
A15 Gestionar i administrar sistemes informàtics.
A19 Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents.
A20 Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B9 Planificació i organització.
B11 Motivació per la qualitat.
B12 Presa de decisions.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
B15 Gestió del coneixement.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C4 Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
Aprendre els aspectes rellevants de la gestió del coneixement. A7
A20
B9
B11
B12
B13
B15
Aprendre els models actuals de representació del coneixement. A19
A20
B1
B2
B3
Utilitzar tècniques i eines per a la gestió del coneixement. A15
B11
B12
B13
Conèixer l'ús de la mineria de dades en la gestió del coneixement. A19
B12
C1
Familiaritzar-se amb l'ús pràctic d'una eina de gestió del coneixement. A20
B3
B5
B9
B12
B14
B15
C2
C4

Continguts
Topic Sub-topic
Introduction to Knowledge Management Description and Objectives
Knowledge Management Model
Data, Information, Knowledge, etc.
Sorts of Knowledge and Representations
Knowledge Engineering
First and Second Knowledge Management Generations A Brief History of Computer-Based Knowledge Management
First Generation Knowledge Management
a) Knowledge Repositories
b) Document Management
c) Data Mining
Second Generation Knowledge Management
a) The Knowledge Life Cycle
b) Knowledge Audit
c) Knowledge Maps
Knowledge Representation Standards Ontologies
Introduction to CommonKADS
Introduction to Protege
Other tools
Knowledge in the Web: HTML, XML, RDF, OWL
Semantic Web
Techniques and tools for Knowledge Management Scope of the Techniques and Tools
Information Retrieval Techniques and Tools
Artificial Intelligence Techniques and Tools
Other Techniques and Tools
Introduction to Data Mining Data mining in KDD and in Knowledge Management
Modeling Structures
Algorithms for Data Mining
Validation processes
Data Mining tools

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
29 50.75 79.75
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
22.5 22.5 45
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
7.5 15 22.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació dels professors. Presentació dels objectius de l’assignatura, dels continguts, la metodologia docent, forma d’avaluació i material de referència a utilitzar durant el curs.
Sessió Magistral El professor explicarà els continguts bàsics de l’assignatura amb exemples. Posant a disposició de l’alumne tot el material que necessiti per a l’estudi de la matèria.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària En equips s’estudiarà una eina per a la gestió del coneixement amb la qual es farà un treball pràctic. Caldrà lliurar el resultat del treball al professor.
Atenció personalitzada Sis hores de consulta setmanals a disposició de l'alumne.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Description
Per fer el seguiment de l'assignatura, però més concretament per facilitar la realització de les pràctiques al laboratori el professor posarà a disposició de l'alumne 6h setmanals d'atenció personalitzada en hores de consultes.

Avaluació
  Description Weight
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant el curs es faran diverses proves parcials. 50%
Proves objectives de preguntes curtes Proves objectives de preguntes curtes bisetmanals de 30min cadascuna. Es dedicarà una d'aquestes proves (que serà de 2h) a avaluar el contingut total de l'assignatura. 50%
 
Other comments and second exam session

L'assignatura pot ser aprovada en segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Riaño, D., Apunts del curs, moodle, anualment
Liebowitz, J., Knowledge Management, CRC Press, 2001
Davenport, T.H., Prusak L., Working Knowledge, Harvard Business School Press, 2000

Complementària Liebowitz, J., Knowledge Management Handbook, Knowledge Management Handbook, 1999
McElroy, M.W., The New knowledge management, Butterworth-Heinemann, 2003

Recomanacions

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
VISUALITZACIÓ CIENTÍFICA/17012209
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL II/17012008

Subjects that it is recommended to have taken before
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I/17012004
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.