Code |
|
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A15 |
Gestionar i administrar sistemes informàtics. |
A19 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
A20 |
Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
B15 |
Gestió del coneixement. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
Objectives |
Competences |
Aprendre els aspectes rellevants de la gestió del coneixement. |
A7 A20
|
B9 B11 B12 B13 B15
|
|
Aprendre els models actuals de representació del coneixement. |
A19 A20
|
B1 B2 B3
|
|
Utilitzar tècniques i eines per a la gestió del coneixement. |
A15
|
B11 B12 B13
|
|
Conèixer l'ús de la mineria de dades en la gestió del coneixement. |
A19
|
B12
|
C1
|
Familiaritzar-se amb l'ús pràctic d'una eina de gestió del coneixement. |
A20
|
B3 B5 B9 B12 B14 B15
|
C2 C4
|
Topic |
Sub-topic |
Introduction to Knowledge Management |
Description and Objectives
Knowledge Management Model
Data, Information, Knowledge, etc.
Sorts of Knowledge and Representations
Knowledge Engineering
|
First and Second Knowledge Management Generations |
A Brief History of Computer-Based Knowledge Management
First Generation Knowledge Management
a) Knowledge Repositories
b) Document Management
c) Data Mining
Second Generation Knowledge Management
a) The Knowledge Life Cycle
b) Knowledge Audit
c) Knowledge Maps
|
Knowledge Representation Standards |
Ontologies
Introduction to CommonKADS
Introduction to Protege
Other tools
Knowledge in the Web: HTML, XML, RDF, OWL
Semantic Web
|
Techniques and tools for Knowledge Management |
Scope of the Techniques and Tools
Information Retrieval Techniques and Tools
Artificial Intelligence Techniques and Tools
Other Techniques and Tools
|
Introduction to Data Mining |
Data mining in KDD and in Knowledge Management
Modeling Structures
Algorithms for Data Mining
Validation processes
Data Mining tools
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
50.75 |
79.75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22.5 |
22.5 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
7.5 |
15 |
22.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors. Presentació dels objectius de l’assignatura, dels continguts, la metodologia docent, forma d’avaluació i material de referència a utilitzar durant el curs. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts bàsics de l’assignatura amb exemples. Posant a disposició de l’alumne tot el material que necessiti per a l’estudi de la matèria. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
En equips s’estudiarà una eina per a la gestió del coneixement amb la qual es farà un treball pràctic. Caldrà lliurar el resultat del treball al professor. |
Atenció personalitzada |
Sis hores de consulta setmanals a disposició de l'alumne. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Description |
Per fer el seguiment de l'assignatura, però més concretament per facilitar la realització de les pràctiques al laboratori el professor posarà a disposició de l'alumne 6h setmanals d'atenció personalitzada en hores de consultes. |
|
|
Description |
Weight |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es faran diverses proves parcials. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves objectives de preguntes curtes bisetmanals de 30min cadascuna. Es dedicarà una d'aquestes proves (que serà de 2h) a avaluar el contingut total de l'assignatura. |
50% |
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura pot ser aprovada en segona convocatòria. |
Bàsica |
Riaño, D., Apunts del curs, moodle, anualment
Liebowitz, J., Knowledge Management, CRC Press, 2001
Davenport, T.H., Prusak L., Working Knowledge, Harvard Business School Press, 2000
|
|
Complementària |
Liebowitz, J., Knowledge Management Handbook, Knowledge Management Handbook, 1999
McElroy, M.W., The New knowledge management, Butterworth-Heinemann, 2003
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
VISUALITZACIÓ CIENTÍFICA/17012209 | INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL II/17012008 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I/17012004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|