Codi |
|
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A19 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
Objectius |
Competències |
Dominar els conceptes fonamentals de processament d'imatges. |
A7 A19
|
|
|
Conèixer temes avançats de Visió per Computador. |
A7 A19
|
B2 B3 B4 B5
|
|
Resoldre problemes d'anàlisi i reconeixement automàtic d'imatges complexes. |
A7 A9 A19
|
B2 B3 B4 B5 B13
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Preprocessament d'imatges. |
Filtrat, compensació i millora d'imatges, operacions morfològiques. |
Tema 2.- Extracció de característiques geomètriques. |
Identificació de cantonades, rectes i formes geomètriques bàsiques. |
Tema 3.- Anàlisi de color i textura. |
Models de color, tipus de textura, extracció de característiques texturals,
mètodes geomètrics.
|
Tema 4.- Segmentació i classificació d’imatges. |
Segmentació no supervisada basada en contorns i regions, classificació
supervisada, mètodes teòrics de decisió, mètodes probabilístics, xarxes
neuronals.
|
Tema 5.- Visió estereoscòpica. |
Calibració de càmeres i sistemes de càmeres, geometria epipolar,
rectificació d'imatges, cerca de correspondències, triangulació.
|
Tema 6.- Percepció i modelatge tridimensional. |
Generació de mapes de profunditat, extracció d'elements geomètrics bàsics,
generació automàtica d'escenes, reconeixement d'escenes, hashing geomètric.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
0 |
8 |
Treballs |
|
0 |
25.5 |
25.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: motivació, objectius, continguts, metodologia docent, bibliografia i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització pràctica de simuladors relacionats amb els continguts de l'assignatura i desenvolupament de noves funcionalitats. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes de treballs d'aprofundiment en temes concrets de l'assignatura. Avaluació per part del professor. |
Treballs |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
Atenció personalitzada |
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
Descripció |
Consultes/Tutories: Resolució de dubtes teòrics i pràctics. Correcció de pràctiques. Revisió d’exàmens. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes de treballs d'aprofundiment en temes concrets de l'assignatura. Avaluació per part del professor. |
40 |
Treballs |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
30 |
Proves objectives de tipus test |
Avaluació dels continguts teòrics explicats a les sessions magistrals. |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
L. Shapiro, G. Stockman, Computer Vision, Prentice Hall, 2001
D.A. Forsyth, J. Ponce, Computer Vision: A Modern Approach, Prentice Hall, 2003
E. Trucco, A. Verri, Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, Prentice Hall, 1998
|
|
Complementària |
E.R. Davies, Machine Vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Press, 1997
O. Faugeras, Three-Dimensional Computer Vision, MIT Press, 1993
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|