Tema |
Subtema |
Mòdul 1. Nocions generals de la gestió empresarial. El Pla d’Empresa |
En aquest primer bloc l’alumne ha d’assolir quatre idees bàsiques sobre el món empresarial. S’explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l’entorn competitiu i l’oferta i demanda en l’activitat empresarial. Donat que cada vegada més les empreses inicien processos d’internacionalització és important entendre el concepte de globalització, la creixent interdependència econòmica i el diferent grau d’implicació internacional pel qual poden optar les empreses.
En aquest mòdul introductori és també important per a l’alumne el concepte de responsabilitat social de l’empresa, així com en la tasca dels gestors: la presa de decisions.
Tanmateix, s’introduirà a l’alumne el concepte del Pla d’Empresa, com crear una empresa i com es gestiona. Fil conductor del temari de l’assignatura que ens portarà a tenir una idea global de com funciona una empresa i les seves àrees funcionals més importants.
|
Mòdul 2. El Pla de Màrqueting |
En aquest segon bloc s’aproxima als objectius organitzatius, tenint en compte l’anàlisi del mercat, les possibles orientacions i característiques, i el marketing mix, centrant-nos en el servei, la satisfacció i l’èxit del client. És important també comprendre la natura de l’estratègia com es crea valor per al client, entenent els conceptes d’avantatge competitiu i les estratègies de lideratge en costos i diferenciació, per veure com poden créixer les empreses i els riscos que comporta. |
Mòdul 3. El Pla d’Operacions Disseny del procés. |
Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l’alumne en el món de la direcció d’operacions. Un cop establerts els objectius i prioritats competitives és important establir plans d’acció que busquen respondre a una sèrie de preguntes bàsiques:
• Què produir? Disseny de productes
• Com produir? Disseny de processos
• Quant i quan fabricar? Planificació i control de la capacitat
• On fabricar? Localització empresarial
L’estratègia de qualitat, aprovisionament, la gestió de personal i de la tecnologia acaben de configurar les decisions estratègiques clau de la direcció d’operacions.
|
Mòdul 4. Pla Econòmic i Financer. |
Dins del Pla de l’empresa cal tenir ben clar i definit quins són els aspectes financers i econòmics de tota empresa, així com l’estructura del mateix i els impostos que s’han de pagar, per acabar calculant els beneficis de la mateixa. Es persegueix que l’alumne aprengui alguns conceptes que tot i ser comptables, són coneixements generals que s’utilitzen sovint en el món. |
Descripció |
Per consultes amb el professor l'alumne contactará amb
ramon.casals@urv.cat |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El sistema d'avaluació sera fer un examen final que comptara el 100% de la nota |
Bàsica |
Amat, O., Comptabilitat i finances per a no financers. (2ª ed.), EADA Gestión, 1989
Iruretagoyena, M.T.-, Contabilidad de costes, Ed. Piràmide, 1994
Dominguez Machuca, J.A. et alt.-, Dirección de operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y en los servicios., McGraw-Hill, 1995
Krajewski, L. i Ritaman, L.P., Operations management strategy and analysis, Delaware: Addison-Wesley, 1996
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|