Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR2 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l’enginyeria informàtica. |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR5 |
Redactar documentació científica. |
|
AR11 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar bases de dades i sistemes d’informació tenint en compte l’explotació de les dades. |
|
AR13 |
Aplicar el xifrat i protecció de dades. |
|
AR16 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar bases de dades i sistemes d’informació tenint en compte la seguretat de les dades. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectius |
Competències |
Adquirir una visió global del problema de la protecció del copyright. |
AR2 AR3 AR13
|
|
|
Conèixer les tècniques existents per gestionar els drets digitals i per detectar les còpies il·legítimes, i programar-ne alguna d'elles. |
AR2 AR3 AR13
|
BC4 BC5 BC8 BC11 BC13 BC14
|
|
Adquirir una visió global de la importància del dret a la privacitat dels individus. |
AR2 AR3 AR13 AR16
|
|
|
Conèixer les tècniques existents per garantir la privacitat dels individus i programar-ne alguna d'elles. |
AR2 AR3 AR11 AR13 AR16
|
BC4 BC5 BC6 BC8 BC11 BC13 BC14
|
|
Treballar el temari en grup i exposar el treball en públic. |
AR2 AR3 AR5 AR11 AR13 AR16
|
BC4 BC5 BC6 BC8 BC11 BC13 BC14
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la privadesa |
Definició de privadesa
El dret a la privadesa
Amenaces a la privadesa |
Privadesa en Bases de Dades |
El Problema SDC: Utilitat front a risc de revelació
Microdades (Registres individuals)
- Mètodes pertorbatius
- Mètodes no pertorbatius
- Microdades sintètiques
- Mesures de pèrdua d'informació
- Mesures de risc de revelació
- K-anonimat
Dades tabulars
- Regles de sensibilitat
- Supressió de cel·les
- Arrodoniment controlat
|
Privadesa en els Serveis Telemàtics |
Identitat digital
Perfils d'usuari
-Quina informació contenen
-Com es creen
-Quins beneficis es poden obtenir
Eines per protegir la privadesa
-Polítiques de privadesa
-Control actiu
-Control passiu |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
60 |
84 |
Pràctiques a través de TIC |
|
14 |
35 |
49 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
La primera sessió està destinada a presentar l'assignatura, de manera que es descriuen els objectius, el temari, i com s'avaluarà l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor desenvoluparà el temari de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Els estudiants han d'implementar pràctica ralacionada amb el temari de l'assignatura.
|
Atenció personalitzada |
Pràctiques a laboratoris:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Sessió Magistral:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle. |
|
Atenció personalitzada |
Proves de desenvolupament |
|
Descripció |
Els estudiants poden venir a les hores de consultes a l'horari establert per preguntar els seus dubtes, o realitzar les seves preguntes al finalitzar les classes.
Si un estudiant vol venir fora de les hores de consulta es necessari haver fixat prèviament la trobada. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
Els estudiants hauran de desenvolupar una tècnica de protecció de la privadesa.
La pràctica pot ser individual o en un grup de dos estudiants. |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Els estudiants realitzaran una prova escrita sobre el temari treballat.
La superació d'aquesta prova es necessària per aprovar l'assignatura. |
35% |
Proves de desenvolupament |
Els estudiants realitzaran una prova escrita sobre el temari treballat a l'assignatura.
La superació d'aquesta prova es necessària per aprovar l'assignatura. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no superin l'avaluació continuada hauran de realitzar un examen global en segona convocatòria i lliurar la pràctica plantejada al llarg del curs. L'examen constarà de dues parts, corresponents als dos blocs de l'assignatura. Cada part es puntuarà sobre 10 punts. Per aprovar l'examen cal obtenir com a mínim un 4 en cadascuna de les parts, i la suma de les dues parts ha de ser superior a 10 punts. La pràctica ha de tenir una nota mínima de cinc per superar l'assignatura. En el cas de suspendré la pràctica també es suspendrà l'assignatura. Els estudiants no poden portar dispositius electrònics en cap de les proves escrites. |
Bàsica |
Josep Domingo-Ferrer, Inference Control in Statistical Databases, 2002, Springer-Verlag
Stegan Katzenbeisser, Fabien A. P. Petitcolas, Information Hiding techniques for steganography and digital watermarking, 2000, Artech House
|
|
Complementària |
William Rosenblatt, Digital Rights Management: Business and Technology, 2002, Hungry Minds Inc,U.S.
Jessica Litman, Digital Copyright: Protecting Intellectual Property on the Internet, 2000, Prometheus Books
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
COMERÇ ELECTRÒNIC/17615123 | SEGURETAT I HACKING EN XARXES DE COMPUTADORS/17615120 | CRIPTOLOGIA/17615109 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana que s'hagin cursat les assignatures de Criptologia i Comerç Electrònic. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|