Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | TI6 |
Coneixements i capacitats que permetin comprendre, analitzar, explotar i gestionar les diferents fonts d'energia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| TI6 |
Coneix els recursos energètics renovables i no renovales i les seves característiques
Coneix processos de transformació d'energia incloent combustió, cogeneració i trigeneració.
Coneix les característiques de generació distribuïda.
Analitza la sistemes amb energies renovables, cogeneració i producció de fred considerant aspectes energètics, mediambientals i econòmics.
Aplica la integració de processos mitjançant la metodologia Pinch per al disseny de xarxes d'intercanviadors de calor.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1. Recursos energéticos |
Renovables y no renovables. Introducción general. |
T2. Integración de procesos. |
Integración de procesos y redes de intercambiadores de calor; tecnología Pinch |
T3: Transformación de la energía |
o Ciclos de potencia
o Producción de electricidad
o Ciclos de refrigeración
o Cogeneración y trigeneración
|
T4. Energías renovables |
o Solar térmica y geotérmica
o Biomasa y biocombustibles
o Solar fotovoltaica
o Eólica
o Hidráulica
o Marina
|
T5. Integración de sistemas de energía |
o Generación distribuida
o Sistemas de almacenamiento de energía
o Redes inteligentes (smart grids) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
37.5 |
61.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
30 |
41 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al contingut de la matèria, sistema d'avaluació i bibliografia |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes bàsics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió en grup o individuals per aclarir els conceptes o metodologies. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de col•leccions de problemes per part dels estudiants sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Trobades individuals amb els alumnes en el horari d'atenció del professor a partir de concertar una cita prèvia. |
Descripció |
Trobades individuals amb els alumnes en el horari d'atenció del professor a partir de concertar una cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Exercicis fets i recollits durant les hores de problemes. Aquests problemes es realitzaran de forma individual |
2 x 15 % |
Proves mixtes |
|
Exàmens d'avaluació parcials realitzats durant el curs |
2 x 35 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es realitzaran dues avaluacions parcials que eliminen matèria. La primera part contempla els temes 1, 2, 3 i la part tèrmica del 4; mentres que la segona part inclou la resta del tema 4 i tot el tema 5. Per superar l'assignatura s'han d'aprovar les dues parts per separat, es a dir, s'ha d'obtenir una nota igual o superior a 5 sobre 10 en cada part. En segona convocatori es podran recuperar les parts de l'assignatura que s'han suspès, conservant la nota de la part que s'hagi aprovat No està permesa la utilització de telèfons mòbils o d'altres dispositius de comunicació durant la realització de les proves d'avaluació. En cas d'infringir aquesta norma el professor actuarà tal i com indica l'article 24 de la Normativa Acadèmica i de Matrícula de la URV, considerant que s'ha realitzat una acció fraudulenta en activitats d'avaluació. |
Bàsica |
B. Linnhoff [et al.] , A User guide on process integration for the efficient use of energy , Revised first edition , Rugby, Warwickshire : Institution of Chemical Engi
J.A. Carta et al, Centrales de energías renovables, 2 a, Pearson, 2013
C. Beggs, Energy: management, supply and conservation, 2 a, Taylor & Francis, 2009
|
Apunts i material de suport disponible al Moodle |
Complementària |
|
Redes de cambiadores de calor / Mauro A.S.S. Ravagnani, José A. Caballero Suárez. Publicació , San Vicente del Raspeig : Universidad de Alicante
Renewable energy : technology, economics and environment , Martin Kaltschmitt, Wolfang Streicher, Andreas Wiese , Berlin ; Heidelberg : Springer
Handbook for cogeneration and combined cycle power plants , Boyce, Meherwan P. , New York: ASME Press
Moran, Michael J., Fundamentos de termodinámica técnica, , Reverté
The RETScreen Clean Energy Project Analysis Software, www.retscreen.net
G.M. Masters, “Renewable and efficient electric power systems”, Wiley, 2004
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|