Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR3 |
Aplicar les tècniques bàsiques de modelització de circuits electrònics de potència. |
|
AR5 |
Utilitzar eficaçment eines de simulació de circuits i de simulació de sistemes dinàmics. |
|
AR7 |
Dissenyar controladors per a sistemes electrònics de conversió de potencia fent servir tècniques clàssiques. |
|
AR8 |
Conèixer els dispositius i circuits electrònics bàsics de tractament i conversió d'energia elèctrica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Descriure sistemes físics comuns en enginyeria mitjançant el seu model matemàtic.
|
AR3 AR5 AR7 AR8
|
BC4
|
|
Analitzar la interconnexió de diferents models matemàtics.
|
AR3 AR5 AR7
|
BC4
|
|
Analitzar no linealitats en sistemes dinàmics.
|
AR3 AR5 AR7 AR8
|
|
|
Simular els sistemes dinàmics continus.
|
AR3 AR5 AR7 AR8
|
BC2 BC4
|
|
Avaluar la consistència de la solució aportada en un problema de modelat matemàtic.
|
AR3 AR5 AR7 AR8
|
BC2 BC4
|
|
Treballar correctament en grup de pràctiques. |
|
BC1 BC2 BC4 BC6 BC11
|
|
Redactar correctament les memòries de pràctiques. |
|
BC1 BC2 BC4 BC11
|
|
Tema |
Subtema |
Models de sistemes dinàmics |
Introducció. Tipus de models. Analogies entre sistemes. Sistemes mecànics 1D. Sistemes hidràulics. Sistemes tèrmics. Sistemes mixtes. Construcció de models en
espai d'estat i diagrames de blocs. Linealització de sistemes no lineals.
|
Anàlisi de la resposta de sistemes dinàmics. |
Sistemes lineals de segon ordre. Anàlisi d'estabilitat de Lyapunov de sistemes no lineals. Sistemes amb cicle límit. Mètode de la funció descriptiva. Atractors estranys. |
Simulació de sistemes dinàmics |
Simulació mitjançant diagrames de blocs (SIMULINK) i esquemes elèctrics (PSPICE) de sistemes dinàmics físics. Modelització i simulació d'un sistema electromecànic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
43 |
64 |
107 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
15 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
6 |
7 |
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es fara una presentació de les necessitats d'aplicar les tècniques
modelització en els procesos industrials.
Es presentarà el seguit de tècniques que existeixen i d'aquestes s'indicarà les que estan al abast de l'assignatura.
Es fara una introducció a conceptes de nomenclatura que s'utilitzaran al llarg de l'assignatura |
Sessió Magistral |
La exposició del conceptes de l'assignatura en dos grans blocs. Els conceptes de modelització dinàmica i de analisis de sistemes dinaàmics no lineals.
Bàsicament s'emprea la pizarra i 'acompanya amb fotocopies, transparències i projector des de l'ordinador. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Al llarg del curs es comenten exemples i problemes, que l'alumne ha de fer o revisar pel seu compte. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran aproximadament 7 pràctiques d'una o dues setmanes de durada. Tindran un enunciat amb estudi previ, una realització al laboratori i es requerirà l'entrega d'una memoria a les dues setmanes |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es realitzarà durant les hores de consulta. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
L’avaluació consistirà en la valoració de les 7 memòries corresponents a cada pràctica. Junt amb la valoració de les seus nivell de consecució de resultats.
Es imprescindible aprovar-les per a poder superar l’assignatura
|
30 |
Proves objectives de tipus test |
Consisteix en un test de entre 7 i 15 preguntes on la solució s’ha d’escollir entre 4 i si es falla descompta nota |
25 |
Proves pràctiques |
Consisteix en 2 ó 3 problemes amb múltiples questions
Es imprescindible que la mitja entre el test i aquesta prova estigui aprovada.
|
45 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Woods, R.L. Lawrence, K.L., Modeling and Simulation of Dynamic Systems, Prentice-Hall, 1997
Doebelin, E.O., System dynamics modeling, analysis, simulation, design., Marcel Dekker, 1998
|
|
Complementària |
Shearer J.L. et al., Dynamic Modeling and Control of Engineering Systems, Prentice Hall, 1997
Slotine J.J. and Li W., Applied Nonlinear Control, Prentice Hall, 1991
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|