Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït. |
| T5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme el procés de construcció d'un sistema d'informació en totes les seves etapes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T4 |
Dissenya tecnologies que garanteixen la privacitat per a escenaris d'aplicacions informàtiques i telemàtiques.
| | T5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i sap decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la privadesa |
Definició de privadesa
El dret a la privadesa
Amenaces a la privadesa |
Privadesa en Bases de Dades |
El Problema SDC: Utilitat front a risc de revelació
Microdades (Registres individuals)
- Mètodes pertorbatius
- Mètodes no pertorbatius
- Microdades sintètiques
- Mesures de pèrdua d'informació
- Mesures de risc de revelació
- K-anonimat
Dades tabulars
- Regles de sensibilitat
- Supressió de cel·les
- Arrodoniment controlat |
Privadesa en els Serveis Telemàtics |
Identitat digital
Perfils d'usuari
-Quina informació contenen
-Com es creen
-Quins beneficis es poden obtenir
Eines per protegir la privadesa
-Polítiques de privadesa
-Control actiu
-Control passiu |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
24 |
36 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
5 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
La primera sessió està destinada a presentar l'assignatura, de manera que es descriuen els objectius, el temari, i com s'avaluarà l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor desenvoluparà el temari de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els estudiants han d'implementar un tècnica per la protecció de la privadesa. La pràctica es realitzarà en grups de dues persones.
Al finalitzar la pràctica els estudiants exposaran el seu treball a classe. |
Atenció personalitzada |
Pràctiques a laboratoris:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Sessió Magistral:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle. |
Descripció |
Pràctiques a laboratoris:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Sessió Magistral:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Si un estudiant vol venir fora de les hores de consulta es necessari haver fixat prèviament la trobada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Els estudiants han de desenvolupar una tècnica de protecció de la privadesa.
La pràctica pot ser individual o en grup de dos estudiants. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Els estudiants realitzaran una prova escrita sobre la part del temari corresponent a la protecció de la privadesa en les bases de dades.
La superació d'aquesta prova és necessària per aprovar l'assignatura. |
35 |
Proves de desenvolupament |
|
Els estudiants realitzaran una prova escrita sobre la part del temari corresponent a la protecció de la privadesa en els serveis telemàtics.
La superació d'aquesta prova és necessària per aprovar l'assignatura. |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no superin l'avaluació continuada hauran de realitzar un examen global en segona convocatòria, i lliurar la pràctica plantejada al llarg del curs. L'examen constarà de dues parts, corresponents als dos blocs de l'assignatura (privadesa en bases de dades i privadesa en serveis telemàtics). Cada part es puntuarà sobre 10 punts. Per aprovar l'examen cal obtenir com a mínim un 4 en cadascuna de les parts, i la suma de les dues parts ha de ser superior a 10 punts. La pràctica ha de tenir una nota mínima de cinc per superar l'assignatura. En el cas de suspendré la pràctica també es suspendrà l'assignatura. Els estudiants no poden portar dispositius electrònics en cap de les proves escrites. |
Bàsica |
Josep Domingo-Ferrer, Inference Control in Statistical Databases, , 2002
Alexandre Viejo Galicia i Jordi Castellà-Roca, Privadesa, , 2011
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SEGURETAT MULTIMÈDIA/17665211 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CRIPTOLOGIA I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ/17665108 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana que s'hagi cursat l'assignatura de Criptologia i Seguretat de la Informació, i que a continuació d'aquesta assignatura es cursi Seguretat Multimèdia. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|