Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Recuperar informació de forma àgil |
|
BC4
|
|
Utilitzar criteris de qualitat a l’hora de jutjar la informació que emergeix d’un article científic. Diferenciar la significació estadística de la significació clínica |
AC13
|
|
|
Preparar correctament un projecte per ser presentat a un Comitè Bioètic. |
AC16
|
|
|
Redactar un resum d’un article científic |
AC16
|
|
|
Tema |
Subtema |
tema 1. Lectura crítica |
A. Validesa externa d'un assaig clínic
B. Validesa interna d'un assaig clínic
C. Guies |
tema 2. Crítica d’articles d’actualització en envelliment |
|
tema 3. Bases de dades especialitzades |
|
tema 4. Presentació i comunicació científica |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
34 |
34 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
20 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
1 hora per explicar l'assignatura, compartir objectius i metodologia. |
Pràctiques a través de TIC |
Valoració d'articles segons els criteris estudiats |
Treballs |
Presentació d'un projecte a un comité ètic |
Atenció personalitzada |
|
|
Pràctiques a través de TIC |
Treballs |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
Cerca bibliogràfica. L'avaluació es realitza conjuntament en el treball ja que l'alumne ha de demostrar que es capaç de recuperar informació per basar el seu projecte. 20%
Valorar articles 40%
|
20%
40 % |
Treballs |
Preparar correctament un projecte per ser presentat a un Comitè Bioètic |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació es realitza conjuntament en el treball ja que l'alumne ha de demostrar que es capaç de recuperar informació per basar el seu projecte. La segona convocàtoria consisteix en la presentació dels treballs pautats, havent corregit els errors. |
Bàsica |
Domholdt E., Rehabilitation Research. Principles and Applications, Última edició disponible, St. Louis: Elsevier
Abadal E, Bases de datos documentales: características, funciones y método , , Madrid: Síntesis; 2005.
Universidad de Alicante, Búsqueda bibliográfica en enfermería y otras ciencias de la salud: bases de datos en Internet, 2001, Alicante: Universidad de Alicante; 2001
Pujols i Barniol MA, Guía de uso MEDLINE, 2004, Barcelona: Mayo; 2004.
Alley M, The Craft of Scientific Writing, Última edició disponible, New York: Springer; 1996
Day RA, How to write and publish a scientific paper, Última edició disponible, Cambridge: Cambridge University Press
International Commitee of medical Journal editors, Uniform requirements of manuscripts, , http://www.icmje.org/..
, Requisitos de Uniformidad para los manuscritos enviados a revistas biomédicas: escritura y proceso editorial para la publicación de trabajos biomédicos, , Revista Española de cardiología [actualizado 2004;
, Requisitos de Uniformidad para Manuscritos enviados a Revistas Biomédicas: Estilo de Vancouver , , Fisterra. Atención primaria en red [actualizado 20
|
La lectura del libro Domholdt E. (2005) Rehabilitation Research. Principles and Applications, 3ª ed. St. Louis: Elsevier, en particular del capítulo “Evaluating Evidence One Article at a Time” (pp: 401- 421) puede ser muy útil para los alumnos, ya que marca unas pautas tanto para valorar los artículos originales, y las revisiones como para los niveles de evidencia de un trabajo. Si se consulta la edición del 2011 (4ª edición) la lectura recomendada se encuentra en las páginas 341-358. . |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|