Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería |
| A3.6 |
Conocimiento adecuado del concepto de empresa, marco institucional y jurídico de la empresa. Organización y gestión de empresas (FB6) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctament el concepte d’empresa, el seu marc institucional i jurídic, així com els principis d’organització i gestió d’empreses.
| | A3.6 |
Coneix el món de les organitzacions empresarials i compren les seves necessitats estratègiques.
Aplica coneixements d’economia i organització industrial.
Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
Aplica coneixements bàsics a la direcció d’empresa.
Descriu el sistema empresarial en termes d’inputs, processos, productes, fluxos d’informació, proveïdors, clients i entorn.
Aprèn i sap aplicar el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Enten el paper del professional de l’enginyeria dins de les organitzacions empresarials.
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d’inversió.
Calcula i estima a nivell elemental els costos d’un projecte d’inversió
Adquireix coneixements i competències que li permeten, en el desenvolupament de les seves funcions com a futur professional de l’empresa, contribuir a la millora de la serva competitivitat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0.75 |
1.75 |
Sesión magistral |
|
43 |
42 |
85 |
Prácticas a través de TIC |
|
12 |
10.5 |
22.5 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
8 |
9 |
17 |
Atención personalizada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura: contingut, pla de treball i sistema d'avaluació |
Sesión magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Prácticas a través de TIC |
Realització d'activitats que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Atención personalizada |
Tutorització individualitzada de l'alumne. |
descripción |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat.
El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas a través de TIC |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge a través de l'entorn Moodle |
15% |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els continguts de l'assignatura |
40% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els continguts de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
20% |
Pruebas prácticas |
|
Encàrrec de predisseny d’una planta de procés |
15% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els alumnes poden participar de manera voluntària en el projecte X-Culture (http://www.vtaras.com/x-culture.html), amb el corresponen reconeixement extra de la seva feina en el sistema d'avaluació. La segona convocatòria és independent de la primera. En conseqüència l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota). A les proves d'avaluació no es poden fer servir mòbils, tablets, portàtils i similars. |
Básica |
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenieros, 2004, Thomson
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementária |
María-Arántzazu Vidal Blasco, Teresa Torres-Coronas, Ricard Monclús-Guitart, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|