Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d’identificació i caracterització d'espècies vegetals.
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de les bases de la producció vegetal, els sistemes de producció, de protecció i d'explotació.
Identifica i caracteritza les principals espècies vegetals d'interès humà.
Adquireix els coneixements bàsics de les matèries primeres i les seves característiques, de cadascuna de les indústries agroalimentàries d'origen vegetal.
Coneix els principals factors que determinen la producció vegetal.
Distingeix els sistemes agrícoles de producció i explotació.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació en el laboratori i/o a través de treball de camp els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ A la PRODUCCIÓ VEGETAL. Agricultura, agronomia i fitotecnia.
|
|
2. LES BASES DE LA PRODUCCIÓ VEGETAL, ELS SISTEMES DE PRODUCCIÓ, DE PROTECCIÓ I D'EXPLOTACIÓ.
|
2.1 PRINCIPIS GENERALS. Creixement i desenvolupament vegetal.
2.2 PRODUCCIÓ VEGETAL. Propagació del material vegetal agrícola.
2.3 PRODUCCIÓ VEGETAL II. Bases i sistemes de la producció vegetal: maneig de l'aigua, maneig del sòl, fertilitzants i tècniques de fertilització, deficiències en la nutrició mineral, planificació del maneig de l'aigua i l'adobat. |
3. IDENTIFICACIÓ I CARACTERITZACIÓ D'ESPÈCIES VEGETALS D'INTERÈS A LA INDUSTRIA AGROALIMENTÀRIA |
3.1 matèries primeres en la indústria del cereal.
3.2 matèries primeres en la indústria hortícola i conservera de vegetals.
3.3 matèries primeres en la indústria frutícola |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
35 |
34 |
69 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
17 |
15 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
3 |
8 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
3 |
0 |
3 |
Seminaris |
|
1 |
1 |
2 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
1 |
4 |
5 |
Treballs |
|
1 |
13 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
8 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s'explicaran els continguts que figuren al programa de l'assignatura. Durant les classes la descripció dels continguts s'alternaran amb proposta de casos, discussió dels mateixos, debats, resolució de problemes en grups, etc. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució a classe de problemes de càlcul de reg, fertilització orgànica i fertilització mineral |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques laboratori: viabilitat llavors cultius d'interès agrícola. |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita empresa viver comercial. |
Seminaris |
Discussió a l'aula de temes actuals i d'interès, relacionats amb el temari de l'assignatura, però no desenvolupats en sessions magistrals pel professor. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució de problemes de reg en grup |
Treballs |
Treball tutorat: Elaboració en grup del treball de curs tutorat "Analisi i Valoració d'una finca agrícola" |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada al alumne per qualsevol consulta o dubte |
Descripció |
Concertar visita prèviament:
Miriam Lampreave: miriam.lampreave@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Avaluació de la part teòrica mitjançant 2 exercicis control teòrics, eliminatoris de matèria a partir d’una nota superior a 5.
Els exercicis control teòrics constaran de preguntes de tipus test, i/o de resposta lliure, i/o comentari d’articles científics.
|
35% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Avaluació de la part pràctica a partir d'exercicis que consistiran en casos pràctics reals sobre problemes de fertilització i de reg.
A partir d'una nota superior a 5
|
25% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques a laboratori sobre germinació i creixement vegetal.
Es valorarà l'assistència, la participació i la correcta resposta a preguntes curtes sobre la sortida realitzada |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Sortida a una explotació/IRTA Mas Bové/ o altre instal·lació similar a fixar lloc i dia a principi de curs.
Es valorarà l'assistència, la participació i l'informe de la pràctica realitzada |
5% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Resolució a casa i lliurament d'un exercici individual, corresponent a un cas real de càlcul de reg localitzat.
Avaluació a partir de la correcta reolució del problema plantejat.
Es valorarà a partir de nota superior a 5.
|
5% |
Treballs |
|
Elaboració en grup d'un treball tutorat, "Analisi i Valoració d'una finca agrícola", que integri els coneixements teòric-pràctics de l'assignatura junt amb la informació recollida en organismes públics i privats.
Es lliurarà complet a final de curs. Es demanaràn entregues parcials que es tornaràn revisades i corregides per l'autoevaluació i la retroalimentació del procés ensenyament - aprenentatge .
Se supera amb nota superior a 5. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Criteris d'avaluació de la segona convocatòria: segons l'Article 29.3 Qualificació per avaluació continuada de la Normativa de Docència la segona convocatòria no representarà el 100% de la qualificació, sinó que incorpora el 30% de la nota corresponents a les activitats realitzades en el procés d'avaluació continua, de treball i pràctiques camp/sortides. Queda limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Bàsica |
|
Tratado De Fitotecnia General. Urbano Terrón, P.,. Mundi Prensa. Madrid,
2002 Fitotecnia. Ingeniería de la producción vegetal. Urbano Terrón P. 2002.
Ed. Mundi Prensa Las bases de la producción vegetal.Associació D’enginyers Agrònoms De
Catalunya Fitotecnia General. 2ª Edición. Diehl, R. Y Mateo Box, J.M.,. Mundi
Prensa. Madrid, 1988. Fitoctència, Fonaments i tecnologies de la producció agrícola. Virgili, Josep Mª., Porta, P., Navarro, D., DOmingo, F., D. Bosch, Angela. Ângela D. Bosch i Serra (Ed.),
|
Complementària |
|
Fitotécnia general : fertilización Pascual España, B., Valencia : Departamento de Producción Vegetal. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Agrónomos. Universidad Politécnica de Valencia, DL. 1987 Tratado de fertilización, Mundi- Prensa Libros S.A., Manual de fertilizantes, Dominguez Vivancos, A, Madrid 1997 Fertilizantes, Editorial LINUSA, Madrid 1999 Anàlisi de sòls i foliars : interpretació i fertilització Villalbí i Forcadell, Isabel, Barcelona : Fundació Caixa de Pensions, 1988 El Compostatge : procés, sistemes i aplicacions Saña i Vilaseca, Josep, Barcelona : Diputació de Barcelona. Servei del Medi Ambient , DL 1987 Guía práctica de la fertilización racional de los cultivos en España Madrid : Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino, Centro de Publicaciones, DL 2010 Manual de gestió dels purins i de la seva reutilització agrícola Barcelona : eGeneralitat de Catalunya. Departament de Medi Ambient, Junta de Residus i Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca La Materia orgánica en los agrosistemas : aproximación al conocimiento de la dinámica, la gestión y la reutilización de la materia orgánica en los agrosistemas Labrador Moreno, Juana, Madrid : Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. Centro de Publicaciones : Mundi-Prensa, cop. 2001 Código de buenas prácticas agrarias. Comunidad de Madrid, Consejería de economía y empleo, dirección general de agricultura y alimentación. Abonos. Guía práctica de la fertilización. Gros,A., Domínguez A. Ed. Mundi Prensa Las necesidades de agua de los cultivos .F.A.O.,. 1988 Técnicas de riego. Fuentes Yagüe, J. L.,. M.A.P.A. (I.R.I.D.A.). Madrid, 1992. Agronomía del riego. Martín De Santaolalla Mañas, F. y De Juan Valero, J.A.,. MP. 1993. Riegos localizados de alta frecuencia (RLAF) goteo, microaspersión, exudación. Pizarro Cabello, F.1990. Ed. Mundi Prensa Riego por goteo. Teoría y práctica. Median J.A. 1988. Ed. Mundi Prensa Riego Localizado. Rodrigo Lopez J., Etc., Ed. Mundi Prensa Cultivos herbáceos extensivos. Guerrero, A. 1987. Ed. Mundi Prensa Cultivos herbáceos. Vol I. Cereales. López Bellido, L. 1990. Ed. Mundi Prensa Horticultura herbácea especial. Maroto J.V. 1991. Ed. Mundi Prensa Cultivos hortícolas. Junta de Andalucia. Viceconsejeria Què menjarem i qui ho produirà?. Producció agroalimentària Nord/Sud, Models d'agricultura. Jornada de treball, 6 d'octubre 2006, Palau de la Generaltiat de Catalunya. Pronturario de agricultura, Cultivos Agrícolas. Ed. Mundi-Prensa, 2005.
La Agrobiodiversidad, Estrategias de conservación. 2do Seminario Internacional sobre la Agrobiodiversidad como estrategia par ael mantenimiento del territorio. Ed: Joan Simó Cruanyes, Marçal Plans Pujolràs, Francesc Casañas Artigas. 2011.
Medios de producción Agrícola. Ed. Mundi-Prensa, Foro Agrario. 2005.
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA II/20214009 | QUÍMICA I/20214008 | FONAMENTS DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA/20214007 | EDAFOLOGIA I CLIMATOLOGIA/20214011 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|