Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental. |
|
AP2 |
A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
|
AP3 |
A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. |
|
AP4 |
A1.4. Aplicar les eines i estratègies de gestió i/o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat. |
|
AP5 |
A2.1. Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat, per exemple els de la indústria química i alimentària. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
|
BP6 |
B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BP7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BP8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BP9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectives |
Competences |
Coneix les eines bàsiques de sostenibilitat.
Aprèn l'ús de la sostenibilitat com una eina transversal en la pràctica de l'enginyeria.
Aplica les millors pràctiques i estratègies de sostenibilitat, el mesurament, la comunicació, així com, les eines i tecnologies per ser aplicades a la indústria. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BP1 BP6 BP7 BP8 BP9
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Topic |
Sub-topic |
- Introducció al desenvolupament sostenible i eines per aconseguir-
- Anàlisi del Cicle de Vida
- Avaluació del risc i suport a la presa de decisions
- Ecolabelling (ISO 1402X).
- Carbon Footprint: Greenhouse gas protocol; PAS 2050; Food milers.
- Water Footprint.
- Comerç just.
- Logística sostenible.
- Casos pràctics d'aplicació a producció, processat i distribució de productes. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
20 |
30 |
50 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
|
|
Description |
L'alumne podrà resoldre els seus dubtes de forma individualitzada mitjançant prèvia cita amb el professor a través del correu electrònic. |
|
|
Description |
Weight |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis pràctics a través de les TIC. |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
30
|
Proves mixtes |
Es realitzaran proves mixtes on es combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
30 |
Others |
interès i participació a classe |
10 |
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
Guido Sonnemann, Francesc Castells and Marta Schuhmacher, Integrated Life-Cycle and Risk Assessment for Industrial Processes, Lewis Publisher 2004. ISBN: 1-56670-644-0,, 2004
David F. Ciambrone, Environmental Life Cycle Analysis, CRC-Press; 1997. ISBN-13: 978-1566702140,
|
Other sources: UNEP (2007), Life Cycle Management - A Business Guide to Sustainability 52 pages, ISBN: 978-92-807-2772-2 UNEP (2004), Why take a Life Cycle Approach?, 29 pages ISBN: 92-807-24500-9 UNEP (2003), Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, 96 pages ISBN 92-807-2144-5 Available in pdf format in: http://lcinitiative.unep.fr/ Risk assessment and management handbook: for environmental, health, and safety professionals. Kolluru R. V., Bartell S. M, Pitblado R. M., Stricoff R. S. McGraw-Hill, 1996, ISBN: 0-07-035987-3 |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|