Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP11 |
A3.4 Tenir habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP2 |
B1.2 Adaptar-se als canvis, sent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. (G10) |
|
BP4 |
B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears que caracteritzen la titulació.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en un entorn professional real.
Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. |
AP1 AP8 AP11
|
|
|
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Usa un llenguatge apropiat a la situació |
|
BP1
|
|
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes. |
|
BP2
|
|
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits |
|
BP4
|
|
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... |
|
|
CC2
|
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |
|
|
CC4
|
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |
|
|
CC5
|
Identifica necessitats de formació
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |
|
|
CC6
|
Procediments |
El centre, a través de la base de dades de les empreses que tradicionalment han acceptat estudiants en pràctiques, es posa en contacte amb aquestes per demanar que notifiquin el seu interès a acollir estudiants en pràctiques de l’ETSEQ i, si aquest és el cas, defineixin el perfil desitjat.
El centre disposa d’una base de dades amb el Currículum vitae dels estudiants, confeccionada a partir de la sol·licitud de pràctiques. Els estudiants coneixen les empreses de la base de dades i les empreses, els estudiants sol·licitants. D'aquesta manera s'inicia la negociació.
Paral·lelament els alumnes podran trobar pels seus mitjans empreses per a realitzar les pràctiques, sempre que aquestes responguin al perfil requerit per la titulació. En aquest cas, l’alumne ho comunicarà al centre per tal que es pugui establir el conveni de col·laboració pertinent.
L’empresa s’encarrega de fer el procés de selecció a partir de la informació facilitada pel centre i els contactes amb els estudiants i, un cop arriba a un acord amb l’estudiant, omple i envia la sol·licitud per formalitzar el conveni. En aquesta sol·licitud, l’empresa especifica, entre d’altres dades, el supervisor de l’empresa (tutor de pràctiques extern).
El coordinador de Pràctiques Externes assigna a cada estudiant un tutor de pràctiques intern, el qual fa el seguiment de les pràctiques i avalua a l’estudiant. La comunicació de l’assignació de tutors URV es fa per correu electrònic |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
0.5 |
0 |
0.5 |
Estada de pràctiques |
0 |
342 |
342 |
Treballs de pràctiques externes |
0 |
10 |
10 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
2 |
0 |
2 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
0 |
10 |
10 |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Selecció i assignació del lloc de pràctiques externes. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de durada determinada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques. |
Treballs de pràctiques externes |
Elaboració d’un treball per part de l’alumne en el qual resumirà les característiques de l’empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques o desenvolupat el projecte de recerca i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat. |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Entrevistes que l’alumne manté amb el seu tutor de pràctiques intern a la universitat en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Relació directa i continuada que l’alumne manté amb el seu tutor de pràctiques extern, de l’empresa, institució pública o centre de recerca com a persona que l’orientarà durant el desenvolupament de les pràctiques. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Descripció dels mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Descripció |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
El tutor intern concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al perfil i nivell de la titulació. Després d'un període inicial, el tutor intern es posarà en contacte amb l'alumne per comprovar que les pràctiques es desenvolupen segon l'acordat. És fortament recomanable també que el tutor intern visiti l'empresa i s'entrevisti tant amb l'alumne com amb el tutor extern per comprovar el correcte progrés de la formació de l'estudiant.
Si és l'alumne qui proposa una empresa per a fer les pràctiques que no hagi fet una oferta prèvia, el coordinador demanarà a l’estudiant l’esmentada descripció abans d’autoritzar les pràctiques.
El tutor intern enviarà per escrit el Procediment d'avaluació al tutor extern i a l’alumne, tenint en compte que l’informe del tutor extern forma part del procés d’avaluació i que l’alumne ha de conèixer els criteris d’avaluació. L’avaluació consta d’un 40% de l’informe del tutor extern i un 60% de l’informe redactat per l’estudiant i corregit pel tutor intern.
Al final del procés el tutor intern demanarà al tutor extern l'avaluació de les pràctiques i, a l'alumne/a el lliurament de l’informe pertinent per poder procedir a l'avaluació. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs de pràctiques externes |
Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. |
60 % |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|